وزارت دفاع ملی: صد ها طالب مسلح در یک روز گذشته کشته شدند

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی می‌گوید که صدها طالب مسلح، تنها طی 24 ساعت گذشته در حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و دفاعی در نقاط مختلف کشور کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی، امروز شنبه (18 ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در درگیری‌ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی، 250  طالب مسلح و 106 تن دیگرشان زخمی شده‌اند و مقدار زیاد سلاح و مهمات شان تخریب شده است.

در خبرنامه آمده:"هم‌چنان، 29 ماین مختلف النوع که توسط طالبان در نقاط مختلف کشور جهت هدف قرار دادن افراد ملکی و نیروهای امنیتی جابجا شده بود، کشف و خنثی شد".

صالح: گفت‌وگو با طالبان اشتباه بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
صالح: گفت‌وگو با طالبان اشتباه بود

خبرنامه افزوده:"این طالبان در ولایات ننگرهار، لغمان، غزنی، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، هلمند و بغلان کشته و زخمی شده‌اند".

وزارت دفاع ملی درباره احتمال کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان این درگیری‌ها چیزی نگفته است.

گروه طالبان نیز تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.

این در حالی است که با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان مسلح حملات شان را در نقاط مختلف کشور علیه افغان‌ها افزایش داده اند.

جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی، دو روز پیش اعلام کرد که در حالی که طالبان مسلح هر روز بین 80 تا 120 حمله به اهداف دولت افغانتسان انجام می‌دهند، از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ حمله‌ای علیه نیروهای امریکا و ائتلاف صورت نگرفته است.

گفتنی است خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اول ماه می سال جاری میلادی آغاز شد. قرار است تا ماه سپتامبر تمامی 2500 سرباز آمریکا از افغانستان بیرون شوند.

لیود آستن، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز گذشته (جمعه 17 ثور)  در یک نشست خبری مشترک با جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت هرچند بربنیاد دستور جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده روند بیرون شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد اما واشنگتن به دنبال یک رابطه تازه با افغانستان است.

اما دیوید پترائوس، فرماندۀ پیشین نیروهای خارجی در افغانستان، می‌گوید که با بیرون شدن نیروهای آمریکایی و پیمانکاران نیروهای افغان با چالش روبه‌رو خواهند شد.

از سوی دیگر، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته که اگر طالبان صلح را انتخاب نکنند، امریکا کنار افغان‌ها برای حفظ جمهوریت می‌ایستد.

نمایندگان ویژهٔ اتحادیه‌ اروپا، ناتو، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده نیز اخیرا در اعلامیهٔ مشترک از طالبان خواستند تا حملات اعلام نشده‌ای بهاری خود را متوقف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала