محب: طالبان قصد سقوط هفت ولایت را داشتند، اما ناکام شدند

© NSC Afghanistan twitter محب: طالبان قصد سقوط هفت ولایت را داشتند، اما ناکام شدند
محب: طالبان قصد سقوط هفت ولایت را داشتند، اما ناکام شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی، می‌گوید که طالبان در جریان هفته گذشته رشته حملات گسترده را در هفت ولایت کشور اجرا کرده‌اند، اما این حملات که به هدف سقوط راه‌اندازی شده بود، ناکام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی که روز شنبه، هژدهم ثور، در نشست خبری مسوولان ارشد امنیتی سخن می‌گفت، طالبان را متهم کرد که «قابلیت صلح» را ندارند و به این باورند که قدرت را از طریق زور به دست می‌آورند. او گفت، طالبان این توانایی را ندارند که قدرت را با زور تصاحب شوند و این گروه در چندین ولایت شکست خورد است. به گفته محب، وضعیت نسبت به هفته پیش، رو به بهبود است.

محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است

مشاور امنیت ملی در این نشست خبری تأکید کرد که طالبان تنها توانایی هدف قرار دادن پایه‌های برق و حملات انتحاری و انفجار مساجد را دارند و در صورتی که جاهایی را تصرف کنند، نیروهای امنیتی آن را دوباره با تحمیل تلفات سنگین پس می‌گیرند.

حمدالله محب جنگ طالبان را غیرمشروع خواند و گفت که جنگ جاری طالبان برای کسب قدرت است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، درباره صلح گفت که گروه طالبان یک «واقعیت» افغانستان است و دولت افغانستان می‌‌خواهد این گروه در کنار سایر مردم به صورت صلح‌آمیز زنده‌گی کند، اما سرنوشت مردم را تعیین نکند.

از جانب دیگر، محمدیاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی و رییس ستاد ارتش، در این نشست خبری گفت که جنگ در ولایت‌های قندهار، هلمند، غزنی، بغلان و هرات به شدت جریان دارد.

او توضیح داد که به گروه طالبان حدود یک هزار «کشته و زخمی» تلفات وارد شده است و از روز گذشته به این سو نیروهای امنیتی عملیات پیش‌روی را آغاز کرده‌اند.

ضیا گفت که طالبان ضربه جدی خورده‌اند. به گفته او، اجسادی که به دست نیروهای امنیتی افتاده است، نشان می‌دهد که القاعده به صورت جدی در صفوف طالبان حضور دارد.

رییس ستاد ارتش تأکید کرد که نیروهای امنیتی در حال تعرض قرار دارند و تلفات سنگین را به گروه طالبان وارد کرده‌اند. به گفته او، نیروهای امنیتی نیز تلفات داشته‌اند، اما به میزان تلفات جنگ‌جویان گروه طالبان نیست.

این در حالی است که نبردهای شدید در ولایت‌های بغلان، غزنی، قندهار و هلمند جریان دارد. نیروهای دولتی در برخی از ولایت‌ها از عقب زدن حملات طالبان خبر داده‌اند. این نبردها سبب آواره‌گی شمار زیادی از شهروندان کشور در ساحات تحت نبرد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала