نبردهای شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در غزنی و بغلان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada نبردهای شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در غزنی و بغلان
 نبردهای شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در غزنی و بغلان    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
مقام‌های محلی در بغلان می‌گویند که صدها تن از باشنده‌گان محل برای جنگ با طالبان در چارچوب خیزش‌های مردمی در این ولایت مسلح شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از سقوط ولسوالی برکۀ بغلان به دست طالبان، هم‌اکنون نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، دهنه غوری، نهرین و حومه‌های شهر پلخمری، ادامه دارند.

جنرال عباس توکلی، معاون قول‌اردوی ۲۰۹شاهین گفت: «به‌منظور پس‌گیری نقاط از دست رفته و هم‌چنین سرکوب و خنثی کردن پلان دشمن عملیاتی را زیرنام پامیر ۳۰۲ راه‌اندازی کردیم».

در همین حال، مقام‌های محلی در بغلان می‌گویند که صدها تن از باشنده‌گان محل برای جنگ با طالبان در چارچوب خیزش‌های مردمی در این ولایت مسلح شده‌اند.

فریدون، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در بغلان بیان داشت: «مردم آماده استند که در کنار نیروهای امنیتی شان بجنگند و جان بدهند».

از غزنی نیز خبر می‌رسد که نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان در روستای آرزو در مرکز شهرغزنی ادامه دارند.

لحظه هدف قرار دادن پایگاه طالبان در جوزجان به نشر رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
لحظه هدف قرار دادن پایگاه طالبان در جوزجان به نشر رسید

به‌گفتۀ منابع محلی، در کنار سقوط چندین پاسگاۀ دولتی در شهر غزنی، در دو روز گذشته دست کم بیست و هفت تن از نیروهای دولتی جان باختند و شمار دیگر هم اسیر طالبان شدند.

عبدالمنان، باشنده روستای آرزوی شهر غزنی اظهار داشت: «جنگ‌ها بسیار شدید شده‌است. هم‌اکنون هم جنگ جریان دارد و بعضی فامیل‌ها از دو طرف در محاصره استند».

در کنار مرکز غزنی، ولسوالی‌های خواجه عمری، جغتو، واغظ و خوگیانی نیز گواه حمله‌های طالبان اند.

عارف رحمانی، نمایندۀ مردم غزنی در مجلس تصریح کرد: «اگر تجهیزات و امکانات لازم به غزنی نرسد و حملات‌های هوایی و کماندویی صورت نگیرد، من فکر می‌کنم شهر غزنی سقوط خواهد کرد».

اما وزارت دفاع ملی می‌گوید که عملیات تهاجمی برای پس‌گیری بخش‌های از دست رفته در بغلان و غزنی آغاز شده‌است.

محمد یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: «ما به حالت دفاعی نیستیم و در حالت تعرضی هستیم و از دیروز تا اکنون بسیار تحولاتی بزرگی در غزنی و بغلان بوجود آمده‌است».

در جنگ‌های چند هفتۀ اخیر در بغلان و غزنی دو طرف ادعای وارد کردن تلفات سنگین  بر یکدیگر را می‌کنند، اما باشنده‌گان این دو ولایت می‌گویند که غیرنظامیان نیز در این درگیری‌ها تلفات داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала