طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ طالب مسلح کشته شدند

© Photo / SIGAR / SIGAR طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ طالب مسلح کشته شدند
 طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ طالب مسلح کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور، ۱۵۸ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و ۳۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت ملی افغانستان بانشر خبرنامه‌ای امروز (دوشنبه، ۲۰ ثور) گفته است که در درگیری‌ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، ۱۵۸ طالب مسلح کشته و ۳۷ تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

An Afghan National Army soldier, left, shouts against the Taliban, after firing a rocket towards Taliban positions, on the outskirts of Kunduz, northern Afghanistan (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
یک سرباز نفوذی طالبان چهار همسنگرش را در غور کشت

بر اساس اعلام این خبرنامه، در نتیجه این درگیری‌ها مقدار زیاد سلاح و مهمات این گروه نیز تخریب شده است.

خبرنامه وزارت دفاع ملی علاوه کرده، ۴۸ حلقه ماین مختلف‌النوع که از سوی طالبان در نقاط مختلف کشور جهت هدف قرار دادن افراد ملکی و نیروهای امنیتی جابجا شده بود، کشف و خنثی شده است.

در این خبرنامه آمده است که درگیری‌های مذکور در ولایات غزنی، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، غور، جوزجان، هلمند، تخار، بدخشان، بغلان و کابل رخ داده است.

در همین حال وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای کماندو روز گذشته یک عضو برجسته گروه طالبان را به نام عبدالله، فرزند نعمت‌الله از مربوطات بازار ولسوالی شیندند ولایت هرات بازداشت کردند.

به گفته این وزارت، فرد بازداشت شده، مسئولیت شناسایی و ترور کارمندان دولتی را داشت که از سوی  نیروهای کماندو با مقداری سلاح و مهمات بازداشت شده است.

با این حال گروه طالبان تاکنون در مورد این دو خبر واکنش نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала