کار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین ۱۵ درصد پیش رفته است

© https://twitter.com/afghantweets2/statusکار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین ۱۵درصد پیش رفته است
کار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین ۱۵درصد پیش رفته است   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
وزارت فواید عامه می گوید که کار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین در «واخان» ۱۵ درصد تکمیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت فواید اعلام کرده است که کار ساخت جاده ارتباطی افغانستان با چین در ولایت بدخشان به سرعت ادامه دارد.

طبق اعلام این وزارت این جاده «جغلی» است و ۴۹.۷ کیلومتر طول دارد.

وزارت فواید عامه می‌گوید که این جاده از منطقه بزهای گنبد خرد پامیر بدخشان شروع شده است و تا انتهای ولسوالی واخان ولایت بدخشان امتداد دارد که تقریباً به مرز چین می‌رسد. کار ساخت این جاده ۱۵ درصد پیش‌رفت دارد.

طبق اعلامیه وزارت فواید عامه، این جاده نظر به برنامه آینده دولت افغانستان بخشی از کوریدور (دهلیز) واخان را تشکیل می‌دهد که از طریق آن افغانستان را چند گام دیگر به اتصال منطقه‌ای و سیاست اقتصاد محور نزدیک می‌کند.

رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد

واخان یک منطقه کوهستانی در بدخشان است که پیش از این به وسایل نقلیه دست‌رسی نداشت. منطقه واخان به عنوان پارک ملی اعلام شده است.

وزارت فواید عامه می‌گوید که در حال حاضر اعمار این جاده جغلی روی دست گرفته شده است تا در آینده به شکل اساسی اسفالت و یک راه ترانزیت با کشور چین باشد.

طبق اعلام وزارت فواید عامه، این جاده جغلی افغانستان و چین را با هم وصل می‌کند. قرارداد ساخت این جاده با هزینه بیش از ۳۶۹ میلیون افغانی با ۲۲ شورای محلی امضا شده است که از بودجه ملی افغانستان تمویل می‌شود.

ولسوالی واخان در ارتفاعات بدخشان واقع شده است. شرایط آب و هوایی این منطقه با سایر مناطق کشور متفاوت است به همین دلیل در بعضی مناطق آن هوا سرد و برفی است. وزارت فواید عامه یکی از دلایل تأخیر کار ساخت جاده را نیز همین موضوع عنوان کرده است.

براساس معلومات وزارت فواید عامه، مسیر واخان نه تنها یک راه کوتاه میان چین و افغانستان است که از طریق آن مواد اولیه و محصولات داد و ستد می‌شود؛ بلکه به گردشگران برای رسیدن به پارک ملی واخان نیز کمک می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала