منع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان

© https://twitter.comمنع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان
منع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
فرماندهی پولیس بدخشان خرید و فروش و استفاده از پتاقی را در روزهای عید ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، فرماندهی پولیس بدخشان با یک ابلاغیه روز سه شنبه، بیست‌ویکم ثور اعلام کرد که طبق فرمان شورای نظامی ولایت بدخشان، خرید و فروش و استعمال «پتاقی» و شلیک‌های شادیانه در ‌روزهای عید سعید فطر ممنوع قرار داده شده است.

 در نواحی مختلف بدخشان حملات طالبان عقب زده شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
در چندین منطقه در بدخشان حملات طالبان عقب زده شد

در این ابلاغیه فرماندهی پولیس بدخشان آمده است: «منسوبان  پولیس این قوماندانی مؤظف گردیده‌اند، از فیرهای شادیانه و استعمال پتاقی در ایام عید ‌و مخصوصاً شب‌های عید که باعث آزار و اذیت مردم می‌گردد و در بعضی موارد می‌تواند به مجرمان نیز فرصت سوء استفاده برای اخلال امنیت را فراهم سازد، جداً جلوگیری نمایند».

پولیس بدخشان، خر‌ید و فروش پتاقی، انجام فیر‌های شادیانه و استعمال دیگر مواد تجملی آتش‌زا در روزهای عید را جزو جرایم کشفی و جنایی قرار داده است و هشدار داده است که با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان می‌گوید که این ابلاغیه به منسوبان امنیتی در تمام نواحی شهر فیض‌آباد و مراکز ولسوالی‌ها فرستاده شده است.

شهروندان از آزار و اذیت صوتی در روزهای عید سال گذشته شکایت می‌کنند و می‌گویند که بر سلامتی روحی و روانی شان تاثیر منفی گذاشته است.

در همین حال شهروندان، اقدام پولیس را ستودنی و بسیار مثبت خوانده و خواهان تامین امنیت مردم در روزهای عید شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала