واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARواگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل
واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
عضو شوید
نیروهای امریکایی کمپ «مورهد» در ریشخور کابل را به نیروهای کماندو واگذار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی عملیات خاص اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی کمپ «مورهد» در ریشخور کابل را رسما به نیروهای کماندو واگذار کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی قول اردوی عملیات خاص آمده است که این کمپ در سال 1386 خورشیدی در گارنیزیون این قول اردو تأسیس شده بود که روز گذشته (سه‌شنبه، 21 ثور) به نیروهای کماندو واگذار شده است.

به نقل از اعلامیه، از این کمپ نیروهای خارجی به‌خاطر پیشبرد آموزش و پرورش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان استفاده می‌کردند.

هیبت‌الله علی‌زی، فرمانده قول اردوی عملیات خاص در مراسم تسلیم‌گیری این کمپ، از همکاری‌های نیروهای ناتو به‌ویژه نیروهای امریکایی با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در سال‌های گذشته، قدردانی کرده است.

آقای علی‌زی همچنان نیروهای کماندو را مسلکی و توانا خوانده و گفته است که این نیروها «بدون شک» می‌توانند به‌طور مستقلانه در برابر دشمنان افغانستان مبارزه کنند.

کمپ «مورهد» سومین کمپ نیروهای خارجی است که در طول نزدیک به دو هفته‌ی گذشته به نیروهای افغان واگذار شده است.

پیش از این کمپ «انتونتیک» در قول اردوی ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند و کمپ «مایک اِسپن» در قول اردوی 209 شاهین در بلخ به نیروهای افغان واگذار شده بود. در کمپ «انتونیک» نیروهای امریکایی و در کمپ «مایک اِسپن» نیروهای آلمانی مستقر بودند.

روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است تمامی نیروی خارجی که تا اول ماه می به بیش از 9000هزار نفر می‌رسید، تا 11سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала