خلیلزاد: آشتی یگانه راه اخلاقی و کارکردی برای رفتن به پیش است

© Photo / EK / EKخلیلزاد: آشتی یگانه راه اخلاقی و کارکردی برای رفتن به پیش است
خلیلزاد: آشتی یگانه راه اخلاقی و کارکردی برای رفتن به پیش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه ای ایالات متحده امریکا در پیام عیدی اش از رهبران حکومت افغانستان و طالبان خواسته است که به مناسبت عید به آشتی تن بدهند. 
دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با زلمی خلیلزاد

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ای ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در پیام عیدی اش در تویتر نوشت: عید به همه کسانی که جشن می گیرند شاد باد. عید برای شادی، دیدار با خانواده و دوستان است. امسال، بسیاری از مردم جهان در رنج، آوارگی و غم و اندوه، فرصتی برای تأمل و تفکر در مورد چگونگی ساختن آینده جمعی بهتر است.

او افزوده است، خشونت بی وقفه بیش از دو نسل است که افغانستان را متشنج کرده است. شهروندان با ترس و نگرانی از اینکه حمله بعدی چه موقع رخ می دهد، زندگی می کنند. اگرچه غلبه بر دهه ها بی اعتمادی و عصبانیت بین طرف های درگیر کار آسانی نیست، اما برقراری صلح اکنون تنها اخلاقی و تنها راه عملی پیش رو است.

او خطاب به رهبران افغانستان نوشته است: من از رهبران افغانستان در هر دو طرف می خواهم که صلح را بپذیرند. در روح عید، این باید شامل یک تعهد محکم و یک وعده عمومی برای پرهیز از هرگونه انتقام جویی مربوط به تقسیمات گذشته باشد.

در آخرین پیام تویتری اش افزوده است، در عوض، تعهد دهید که در برادری دور هم جمع شویم، به طوری که تمام انرژی و تمام استعدادهای ملت بدون ترس، بر ساختن جامعه بهتر متمرکز شوند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا با اشاره به افزایش سطح خشونت‌ها در افغانستان و ضرورت آغاز هرچه زودتر از سرگیری مذاکرات صلح گفته بود، که اگر توافق صلح صورت نگیرد، گزینه دیگر پیروزی طالبان نیست، بلکه یک جنگ طولانی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала