واکنش افغانستان به حملات اسرائیل بالای نمازگزاران در مسجدالاقصی

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه کشور حملات اخیر اسرائیل را بالای نمازگزاران در مسجد‌الاقصی، اولین قبلهٔ مسلمانان محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، پس از چاشت روز یکشنبه (26 ثور) در نشست ویدیویی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی اشتراک کرد.

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
واکنش روسیه به درگیری بین اسرائیل و فلسطین

آقای اتمر در این نشست ویدیویی، حمایت افغانستان را از داعیهٔ برحق مردم فلسطین مبنی بر داشتن یک دولت مستقل با سرحدات تعیین‌شده در قطعنامه 1967 شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد.

وزیر امور خارجه طی سخنرانی‌اش اظهار داشت که وضعیت نابه‌هنجار فلسطین یکی از پُرچالش‌ترین بحران‌های است که جهان اسلام با آن روبرو می‌باشد.

آقای اتمر، حملات اخیر اسرائیل را بالای نمازگزاران در مسجد‌الاقصی، اولین قبلهٔ مسلمانان، محکوم کرده و همبستگی افغانستان را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد.

آقای اتمر با اشاره به مهاجرت اجباری مردم فلسطین، آنرا نقض واضح قطعنامه‌های بین‌المللی و محرک خشونت و ناامنی درمنطقه و فراتر از آن دانست.

وزیر امور خارجه فلسطین ضمن سپاسگزاری از برگزاری و اشتراک کنندگان این نشست فوق‌العاده، حمایت کشورهای اسلامی از قضیه فلسطین را مهم و به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان خواند. وزیر امور خارجه فلسطین از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا برای پایان دادن فوری خشونت‌های اسرائیل اقدام کنند.

در پایان این نشست، وزیر امور خارجه فلسطین، طی پیامی، از وزیر امور خارجه کشور بخاطر اعلام همبستگی بامردم فلسطین و تقبیح حملات اخیر اسرائیل بالای فلسطین، اظهار سپاس و‌امتنان کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала