صالح: در پیوند به انفجار پایه‌های برق تاکنون کسی بازداشت نشده است

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که تا کنون هیچ کسی در پیوند به انفجار و تخریب پایه‌های برق بازداشت نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تاکنون در پیوند به انفجار پایه‌های برق کسی بازداشت نشده است.

آقای صالح روز گذشته(یک‌شنبه، 26 ثور) در صفحه‌ی فیسبوک خود همچنان نوشته است که تدابیر جدی پیشگیرانه برای حفاظت از پایه‌های برق روی‌دست گرفته شده است.

با انفجار یک پایه برق وارداتی در کلکان، کابل و چند ولایت دیگر به تاریکی فرو رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
با انفجار یک پایه برق وارداتی در کلکان، کابل و چند ولایت دیگر به تاریکی فرو رفت

صالح در عین حال نوشته است که تلاش متمرکز برای تثبیت، بازداشت و به کیفر رساندن عاملان تخریب پایه‌های برق ادامه دارد. او تخریب پایه‌های برق را «جنایت و فتنه» خوانده است.

این درحالی است که روز شنبه (25ثور)  حمید روشن، معاون سخن‌گوی وزارت داخله گفته بود که چهار نفر در پیوند به تخریب پایه‌های برق بازداشت شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

براساس معلومات شرکت برشنا، در جریان دو هفته‌ی گذشته 13 پایه‌ی برق وارداتی از اثر انفجار ماین منهدم و یا قسما تخریب شده است.

این شرکت از نهادهای امنیتی خواسته است که از شبکه‌ها و تأسیسات برق محافظت کند.

به دنبال انفجار 13 پایه‌ی برق وارداتی، برق کابل و هشت ولایت دیگر نیز قطع شده بود. شرکت برشنا امروز اعلام کرد که برق کابل و ولایات را به‌گونه‌ی موقت وصل کرده است.

گروه طالبان دست داشتن خود در انفجار پایه‌های برق در شمال کابل را رد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала