جسد عبدالمنان نیازی در هرات دفن شد

© @https://twitter.com جسد عبدالمنان نیازی در هرات دفن شد
 جسد عبدالمنان نیازی در هرات دفن شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید
جسد معاون شاخه انشعابی طالبان در هرات به خاک سپرده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، پیکر عبدالمنان نیازی، معاون شاخه انشعابی طالبان، روز یک ‌شنبه، بیست‌وششم ثور، در منطقه گازرگاه، در نزدیکی مقبره خواجه عبدالله انصاری، واقع  در ناحیه هشتم شهرداری هرات، با حضور صدها هوادار مسلح غیرمسوول، به خاک سپرده شد.

© @https://twitter.com ملا نیازی معاون شاخه انشعابی گروه طالبان زخمی شد
جسد عبدالمنان نیازی در هرات دفن شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
ملا نیازی معاون شاخه انشعابی گروه طالبان زخمی شد

در این مراسم حافظ خالد نیازی، پسر عبدالمنان نیازی، از سوی افراد مسلح زیر فرمان عبدالمنان نیازی، به عنوان جانشین پدرش انتخاب و معرفی شد.

در نوار ویدیویی که از مراسم خاک‌سپاری نیازی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، دیده می‌شود که صدها تن از افراد مسلح در قلب شهر هرات، پیکر او را برای خاک‌سپاری همراهی می‌کنند.

حافظ خالد نیازی، پسر و جانشین عبدالمنان نیازی، در مراسم خاک‌سپاری پدرش پافشاری کرد که راه پدرش را ادامه خواهد داد.او گفت گروه‌هایی که از سوی کشورهای همسایه حمایت می‌شوند را نابود می‌کند و به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد مردم را آزار دهد یا به کشور خیانت کند.

هرچند عبدالمنان نیازی سخنان تندی بر ضد یکی از اقوام افغانستان ابراز کرده بود، اما پسرش تاکید کرد که همه اقوام کشور برای او محترم هستند.

عبدالمنان نیازی عصر روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم ثور، هرات از ناحیه سر زخمی و سپس برای درمان به شفاخانه حوزه‌ای هرات انتقال یافت.

هرچند برخی منابع مردمی مدعی شدند که وی شام‌گاه یک‌شنبه جان‌باخته است، اما مقام‌های محلی هرات این خبر را بی‌اساس دانسته و پافشاری کردند که آقای نیازی زخم برداشته است.

ملا عبدالمنان نیازی، از فرماندهان مشهور شاخه انشعابی گروه طالبان در هرات بود و دیدگاه‌های بسیار تندی در مقابل سیاست کشورهای ایران، پاکستان و گروه طالبان در افغانستان داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала