واکنش‌ها به باری جهانی: «شعر یک فاشیست، نمی‌تواند سرود ‌ملی باشد»

© Photo / facebook account of bari jahaniواکنش‌ها به باری جهانی: «شعر یک فاشیست، نمی‌تواند سرود ‌ملی باشد»
واکنش‌ها به باری جهانی: «شعر یک فاشیست، نمی‌تواند سرود ‌ملی باشد» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، باری جهانی که درحال حاضر در امریکا به سر می‌برد برای سران و سیاستمداران قوم پشتون در افغانستان هشدار داده است که برای حمایت از نظام کنونی بسیج شوند تا جلو این توطئه گرفته شود.
وزیر پیشین فرهنگ افغانستان گفته است که غربی‌ها پس از خروج نیروهای‌شان از افغانستان، از احمد مسعود، دشمن پشتون‌ها حمایت می‌کنند.
آقای جهانی گفته است که من با حکومت کنونی سازگار نیستم به همین خاطر از وزارت استعفا دادم، اما در شرایط کنونی و در برابر توطئه های بی رحمانه غرب، حمایت از سیستم فعلی را به نفع کشور، مردم و ارزش‌ها می‌دانم.
این گفته های او با واکنش های زیادی در رسانه های اجتماعی به همراه شده است.
برخی کاربران، محتوای نوشته او را به شدت نفرت انگیز و تفرقه افگنانه خوانده اند
در همین حال، پرتو نادری شاعر و نویسنده نام‌آشنای افغانستان در واکنش به گفته‌های آقای جهانی گفته است: "هیچ وقت سروده‌ی یک فاشیست سرود ملی نمی‌شود.


نجیب بارور شاعر جوان افغانستان نیز در واکنش به اظهارات وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ گفته است که کسانی‌که اهل فن استند به نیکویی می‌دانند که متن سرودملی قبلی به مراتب قوی‌تر و با عظمت‌تر از نظم بی‌مایه‌ی باری جهانی است.


خان‌آقا رضایی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان نیز به گفته های باری جهانی ابراز تاسف کرده و نوشته است که او با آن‌که در بستر بیماری است؛ بی‌هیچ شرم و شرافتی افکار منفور را در فضای پرآشوب کشور پراگنده می‌کند.


جاوید احوَر کاربری در واکنش به اظهارات باری جهانی در برگه توییتر خود نوشته است که پس از این به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا سروده باری جهانی گوش کند.


این درحالیست که چند روز پیش احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان که دفتر سیاسی‌اش مسوولیت برگزاری برنامه گرامیداشت از سالروز پیروزی مجاهدین را داشت در سخنرانی‌اش در این مراسم از آمادگی نظامی مجاهدین، در صورت ناکام شدن روند صلح گفت و نیز در این مراسم بجای سرود ملی فعلی افغانستان سرود ملی دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان به نشر رسیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала