هشدار خلیل‌زاد به طالبان: در صورت ادامه خشونت "منزوی" و تحریم خواهید شد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان خواستار مشارکت همه طرف‌های افغان درمذاکرات صلح و پایبندی به توافق شد و هشدار داد طالبان در صورت ادامه خشونت، منزوی و تحریم خواهد شد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا  در صلح افغانستان،  روز سه‌شنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما وارد یک مرحله جدیدی از شراکت امریکا- افغانستان می‌شویم که اهداف آن عبارتند از : خروج ایمن در بهترین شرایط ممکن، ارتقای یک راه حل سیاسی و مخالفت با تحمیل زور بر دولت، جلوگیری از تبدیل افغانستان به خطر تروریسم، ارتقای همکاری منطقه‌ای شامل توسعه اتصال، تجارت و اقتصاد به ذهنیت صلح‌آمیز و دادن سهم به کشورهای منطقه.

   آمادگی طالبان به از سرگیری گفتگوهای بین الافغانی در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
آمادگی طالبان به از سرگیری گفتگوها در دوحه

نماینده ویژه آمریکا با اشاره به تداوم خشونت در افغانستان گفته است که طالبان می‌تواند از بودن به عنوان یک شورشی به تبدیل شدن به یک جنبش سیاسی به عنوان بخشی از افغانستان انتخاب کند.

او گفته است: «اگر آنها (طالبان) خشونت را انتخاب کنند، منزوی خواهند شد، تحت تحریم قرار می‌گیرند و آمریکا به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد».

خلیلزاد درباره نقش پاکستان هم اظهار کرده است: «پاکستان نقش مهمی برای ایفا دارد. ما آنها را تحت فشار قرار می‌دهیم تا از اهرم‌های قابل توجه خود برای کاهش خشونت طالبان و حمایت از توافق مذاکره شده، استفاده کنند. پاکستان هم باور دارد که جنگ طولانی مدت به نفع آنها نیست.»

وی درباره نقش پاکستان هم اظهار کرد: پاکستان نقش مهمی برای ایفا دارد ما آنها را تحت فشار قرار می‌دهیم تا از اهرم‌های قابل توجه خود برای کاهش خشونت طالبان و حمایت از توافق مذاکره شده، استفاده کنندپاکستان هم باور دارد که جنگ طولانی مدت به نفع آنها نیست.

او خاطرنشان کرده است آمریکا به دفاع از دستاوردهای زنان و اقلیت‌ها از جمله مشارکت آنها در مذاکرات ادامه خواهیم داد.

وی درباره حمله تروریستی اخیر به مکبت دخترانه سیدالشهدا در کابل هم گفته است: «به نظر م‌رسد داعش مسئول است اما در نهایت، این خشونت و هرج و مرج مداوم است که چنین حملاتی را ممکن می‌سازد».

این حمله که حدود 10 روز قبل در غرب کابل رخ داد، از دید حکومت کار طالبان است؛ اما این گروه هم گفته داعش مسئول است. در این حمله دست‌کم 85 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند. اکثریت قربانیان دانش‌آموزان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала