در آن‌سوی خط دیورند سربازان خارجی پایگاه نظامی می‌سازند

© وزارت دفاع در آن‌سوی خط دیورند سربازان خارجی پایگاه نظامی می‌سازند
در آن‌سوی خط دیورند سربازان خارجی پایگاه نظامی می‌سازند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
خارجی‌ها از منطقۀ شیلوزان تا منطقۀ منگل در آن‌سوی خط دیورند مشغول اکمالات و ایجاد پایگاه‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مسئولان ولسوالی زازی آریوب ولایت پکتیا می‌گویند که در آن‌سوی خط دیورند خارجی‌ها مشغول ساخت پایگاه بزرگ هستند براساس گزارش‌های کشفی چرخ‌بال‌های جنگی و باری هر روز در این منطقه مشاهده می‌شود.
کفتان اخلاص، ولسوال زازی آریوب می‌گوید که که خارجی‌ها از منطقۀ شیلوزان تا منطقۀ منگل در آن‌سوی خط دیورند مشغول اکمالات و ایجاد پایگاه‌اند.

Представители афганской пограничной полициии на границе с Пакистаном в провинции Кандагар  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2020
حصارکشی «خط دیورند» با وجود مخالفت‌های افغانستان به‌زودی تکمیل می‌شود

آقای اخلاص گفت: "براساس معلومات کشفی و اوپراتیفی و آن‌چه در منطقه مشاهده می‌شود، منطقۀ شیلوزان حدود ۷ یا ۸ کیلومتر از نقطۀ صفری فاصله دارد. ده‌ها چرخ‌بال روزانه در این منطقه فرود می‌آیند و برمی‌خیزند. کار ساخت پایگاه آغاز شده و این پایگاه از پایگاه لوگر نیز بزرگ‌تر است. نهادهای امنیتی، نیروهای مرزی، امنیت ملی و فرماندهی پولیس این روند را به دقت زیر نظر دارند."
باشنده‌گان ولسوالی زازی آریوب نیز می‌گویند، پروازهای چرخ‌بال‌های سربازان خارجی به تازه‌گی در این منطقه افزایش یافته است.
انور صدیقی، عضو شورای قومی زازی آریوب و از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید: "خیلی‌ها این موضوع را می‌گویند که در آن‌سوی خط دیورند و نرسیده به پاراچنار در منطقۀ موسوم به جاز، پایگاه نظامی ایجاد شده است، آمریکایی‌ها پایگاه نظامی ساخته‌اند و از آن استفاده می‌کنند. این چیزی‌ست که مردم می‌گویند، خودم با چشم خود ندیده‌ام."
این در حالی‌ست که وزارت دفاع آمریکا گفته است سربازان این کشور ۵ پایگاه خود در افغانستان را تخلیه کرده و آن را به نیروهای امنیتی سپرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала