وزارت دفاع : صد ها جنگجوی طالب در یک شبانه‌روز گذشته کشته شدند

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی می گوید که در شبانه روز گذشته در نتیجه عملیات نیروهای ارتش در برخی از ولایت های کشور، 251 تن از جنگجویان طالبان کشته و ده ها تن دیگرشان هم زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی امروز (چهارشنبه 28 ثور) اعلام کرده که در درگیری ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی در چندین ولایت کشور، 251 تن از اعضای طالبان کشته شدند.

Улица в Кандагаре, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
کشته شدن طالبان مسلح در عملیات ارتش در کندهار

این وزارت همچنین گفته که در این عملیات، 193 تن دیگر از این جنگجویان زخمی و مقدار زیاد سلاح و مهمات شان نیز تخریب شده است.

وزارت دفاع ملی می گوید که این جنگجویان طالبان، در ولایات غزنی، لوگر، زابل، کندهار، ارزگان، فراه، هرات، سرپل، نیمروز، کندز، هلمند و بغلان کشته و زخمی شدند.

هم‌چنان این وزارت افزوده که 67 ماین مختلف النوع که توسط طالبان در نقاط مختلف کشور جهت هدف قرار دادن افراد ملکی و نیروهای امنیتی جابه‌جا شده بود، کشف و خنثی شده است.

پس از پایان مهلت آتش‌بس نیروهای دولتی در شماری از ولایت‌ها عملیات تعرضی را علیه طالبان آغاز کرده‌اند. همزمان احتمال تشدید خشونت در این روزها پیش‌بینی شده است. این در حالی است که مذاکرات صلح میان طالبان و دولت تاکنون پیشرفتی نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала