ادامه اعتراض‌ها و بسته شدن ریاست معارف و دانشگاه فاریاب

© Photo / M Rادامه اعتراض‌ها و بسته شدن ریاست معارف و دانشگاه فاریاب
ادامه اعتراض‌ها و بسته شدن ریاست معارف و دانشگاه فاریاب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
معترضان در فاریاب در پنجمین روز اعتراض‌ها به معرفی والی جدید برای این ولایت، ریاست معارف و دانشگاه فاریاب را بستند.

به گزارش اسپوتنیک، تصویرهایی‌که به طلوع‌نیوز رسیده‌اند نشان می‌دهند که معترضان با جنگ‌افزارها در جاده‌ها برآمده‌اند و مخالفت شان را با معرفی محمد داوود لغمانی به‌حیث والی تازه فاریاب نشان می‌دهند.

اعلامیه عبدالله عبدالله در پیوند به وضعیت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
اعلامیه عبدالله عبدالله در پیوند به وضعیت فاریاب

اما با این همه داوود لغمانی که چند روز پیش در پایگاه ارتش در شهر میمنه به‌عنوان والی فاریاب معرفی شد، امروز در این پایگاه نشست کاری برگزار کرد.

قرار بود امروز یک طیارۀ شرکت هوایی کام‌ایر از کابل به مینمه برود. در نخست پرواز نزدیک به نیم ساعت به تأخیر افتاد و اما دقایقی پس از پرواز به کابل برگشت و مسافران نتوانستند به میمنه بروند.

حشمت‌الله آرمان، نماینده مردم فاریاب در مجلس که قرار بود در یک جمعی از باشنده‌گان فاریاب در میمنه سخنرانی کند، می‌گوید که علت تأخیر پرواز و برگشت طیاره، جلوگیری از سفر او به فاریاب بود: «ممانعت صورت گرفت. گفتند که وکیل صاحب ما معذرت می‌خواهیم برای شما اجازه پرواز داده نشده».

شرکت هوایی کام‌ایر می‌گوید که این طیاره به‌علت دریافت پیام تهدیدآمیز از برج مراقبت میدان هوایی غیرنظامی شهر میمنه برگشت.

در همین حال، عنایت الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه ملی و عضو رهبری جنبش ملی می‌گوید که معرفی والی تازه به فاریاب یک تصمیم عجولانه بود و تطبیق آن ناممکن است: «اگر کم توجهی بیشتر نسبت به خواست‌های حق به جانب مردم این ولایت صورت بگیرد وضعیت از کنترول خارج می‌شود».

داوود لغمانی نزدیک به یک ماه پیش از سوی رئیس‌جمهور غنی به جای نقیب‌الله فایق، همچون والی فاریاب گماشته شد.

سخن‌گویان کاخ ریاست‌جمهوری حاضر نشدند در این باره سخن بگویند و بر موقف پیشین شان که صلاحیت گماشتن و برکنار ساختن والیان از ارگ است، تأکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала