وزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد

© AP Photo / B.K. Bangashوزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد
وزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان در در واکنش به انتقادهای اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان از اسلام‌آباد، از رئیس‌جمهور غنی می‌پرسد که چرا حکومت افغانستان از یک‌سو از پاکستان کمک می‌خواهد و از سوی دیگر به این کشور تهمت می‌بندد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی‌یی که در پارلمان پاکستان داشت، از رئیس‌جمهور غنی خواست که فیصله کند از پاکستان چه می‌خواهد.

او در این باره افزود: «این پرسش را از اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان می‌پرسم: از یک‌سو، خواهان کمک پاکستان استید و از سوی دیگر، کارمندان شما، بر پاکستان تهمت می‌زنند، بر نهادهای پاکستانی، «نکته‌چینی» می‌کنند؛ برای خدا! فیصله کنید که چه می‌خواهید. ما امنیت می‌خواهیم، دوستی و ثبات می‌خواهیم، اتصال منطقه‌یی می‌خواهیم، همکاری اقتصادی و بازرگانی دو جانبه می‌خواهیم، می‌خواهیم تمرکزمان را از جیوپولیتیک به جیوایکانومی تغییر بدهیم، شما چه می‌خواهید؟ تصمیم خود را بگیرید».

Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
قریشی: ما می‌توانیم روند صلح افغانستان را تسهیل کنیم

مشاور امنیت ملی افغانستان در روزهای عید در سفری به ولایت ننگرهار از عمل‌کردهای پاکستان در برابر افغانستان به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به گفته‌های وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که نگرانی‌های افغانستان دربارۀ ناامنی‌ها و فعالیت‌های هراس‌افگنان با پاکستان در میان گذاشته شده‌اند.

حامد تهذیب، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه بیان داشت: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان مکلف است تا حقایق را آنطوری‌که می‌بیند برای مردمش باز گو کند. نگرانی‌‎های افغانستان به‌صورت پیوسته در رابطه با تروریزم و ناامنی در افغانستان با مقامات پاکستانی شریک شده‌است».

پس از سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل و دیدارش با رئیس‌جمهور غنی، گفته شده‌است که توافق‌هایی میان دو طرف انجام شده‌اند، از همین رو روابط کابل – اسلام‌آباد وارد مرحله دیگری شده است.

روبینا جلالی، نماینده‌ مردم کابل در مجلس گفت: «ما باید دست کمک به آنان دراز کنیم ولی پاکستان هم باید صادقانه با ما عمل کند».

ابدال الله محمدی، نماینده مردم سمنگان در مجلس نیز اظهار داشت: «ما یک سیاست دقیق در برابر پاکستان نداشته‌ایم و تا اکنون هم نتوانستیم حکومت پاکستان را به‌گونۀ درست بشناسیم».

به تازه‌گی وزیر خارجه افغانستان گفته است که کابل و اسلام‌آباد دربارۀ صلح به توافق‌هایی دست یافته اند، اما تاکید کرده است تا هنگامی که این تعهدات عملی نشوند، کابل به تعهدات هیچ کسی باور نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала