نام اعضای احتمالی «شورای عالی دولت» فاش شد

© Photo / ارگنام اعضای احتمالی «شورای عالی دولت» فاش شد
نام اعضای احتمالی «شورای عالی دولت» فاش شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
نام ۱۸ نفر به شمول چهار زن به عنوان اعضای احتمالی شورای عالی دولت در حال بررسی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامۀ هشت صبح به نقل از منابع خود می‌نویسد که در ترکیب این شورا، رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، میررحمان رحمانی، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، مارشال عبدالرشید دوستم، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، عطامحمد نور، محمدکریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، سید منصور نادری، فضل‌هادی مسلم‌یار، حامد گیلانی، حبیبه سرابی، زهره مطهری، فوزیه کوفی و فاطمه گیلانی شامل اند.

ترکیب این شورا هنوز محل اختلاف است و صلاح‌الدین ربانی و گلبدین حکمتیار برای پذیرش عضویت در این شورا، پیش‌شرط‌هایی مانده اند.

منابع می‌گویند که اشرف غنی در تلاش است تا سه تن از مشاورانش را وارد فهرست این شورا کند. این موضوع از سوی عبدالله عبدالله قابل پذیرش نیست. آقای عبدالله پیش از این به دلیل حضور حمدالله محب مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی رییس اداره امور ریاست جمهوری در یکی از نشست‌های این شورا، جلسه را ترک کرده بود. حامد کرزی نیز گفته است که با چنین شرایطی در شورای عالی دولت حضور نخواهد یافت.

پیش از این همایون جریر از افراد نزدیک به گلبدین حکمتیار گفته بود که ارگ قصد دارد این شورای جانشین شورای عالی مصالحه ملی به رهبری عبدالله عبدالله شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала