مکنزی: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است

© AP Photo / Alex Brandonمکنزی: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است
مکنزی: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
 اکنون همزمان با بیرون شدن نیروها از افغانستان فرمانده سنتکام می‌گوید، که تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است.

مکنزی: درصورت خروج نیروها، عملیات علیه تروریستان مشکل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
مکنزی: درصورت خروج نیروها، عملیات علیه تروریستان مشکل خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در حالیکه بیرون شدن نظامیان امریکایی و ناتو از افغانستان ادامه دارد، جنرال «کنت مکنزی» فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) می‌گوید، که گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان بویژه داعش و القاعده همچنان امریکا را تهدید خواهند کرد.

مکنزی در جریان سفر به خاورمیانه به خبرنگاران گفت، که داعش و القاعده در افغانستان ضعیف شده‌اند، اما این به معنی نابودی کامل تهدیدات آن‌ها نیست.

وی افزود، که از اینرو قرار است که سنتکام پیشنهاداتی را درباره چگونگی نظارت و مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان پس از خروج کامل نظامیان امریکایی به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ارائه کند.

مکنزی گفت: نگرانی ما از بخش‌هایی است که دولت در آن‌ها فعال نیست و این گروه‌ها می‌توانند در این مناطق ابراز وجود کنند. اما این چیزی نیست که بی‌درنگ اتفاق بیفتد، هیچ کسی فکر نمی‌کند که این کار ماه آینده یا در شش ماه آینده انجام خواهد شد؛ اما سرانجام این گروه‌ها توان خود را جمع خواهند کرد و برای آمریکا تهدید خواهند بود.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اما در واکنش به این اظهارات می‌گوید که نیروهای افغانستان نشان داده‌اند که بطور مستقل می‌توانند از کشور دفاع کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала