دیده‌بان شفافیت از حیف و میل شدن سالانه میلیاردها دالر در افغانستان خبر داد

© Sputnik / Tariq Azimدیده‌بان شفافیت از حیف و میل شدن سالانه میلیاردها دالر در افغانستان خبر داد
دیده‌بان شفافیت از حیف و میل شدن سالانه میلیاردها دالر در افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
قرار است به روز دوشنبه هفته آینده، وزارت مالیه نام کسانی را که در شورای ملی و حکومت در فساد دخیل استند در یک نشست فوق‌العاده همه‌گانی سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گوید که فساد در گردآوری عواید کشور به‌ویژه در گمرک‌ها به یک فرهنگ مبدل شده‌است و سالانه میلیاردها دالر در این راستا حیف‌ومیل می‌شود.

مسؤولان این دیده‌بان ادعا می‌کنند که فساد در گردآوری عواید کشور به‌گونۀ سازمان یافته از سوی مقام‌های دولتی انجام می‌شود.

اکرام افضلی، رییس دیده‌بان شفافیت افغانستان گفت: "حکومت افغانستان متأسفانه در مهار کردن این جرایم سازمان یافته که به شکل بسیار گسترده وجود دارد در گمرکات ناکام بوده‌است".

پنتاگون: تا حال به ارزش 37 میلیارد دالر تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
پنتاگون: تا حال به ارزش 37 میلیارد دالر تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است

این در حالی است که سرپرست وزارت مالیه، هفته پیش در مجلس نماینده‌گان به‌نحوی حیف‌ومیل روزانه تا هشت میلیون دالر در عواید گمرک‌ها را تأیید کرد.

کمیسیون مالی و بودجه مجلس نماینده‌گان و شماری از شهروندان کشور، حیف‌ومیل این مقدار پول را روزانه، جفای بزرگ در برابر شهروندان کشور می‌دانند و می‌گوید که مسؤولان بلندپاییه حکومت در این فساد شریک استند.

زلمی نوری، عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس اظهار داشت: "همین کسانی که حیف‌ومیل می‌کنند از یک مرجع هم تعیین می‌شوند هم تبدیل و مرجع آن مشخص است ولی بازهم وزیر مالیه می‌گوید که ما با فساد مبارزه می‌کنیم".

سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی نیز تصریح کرد: "مشکل است که این فساد را جلوگیری بکند. به‌خاطر این‌که در آنجا قوت‌های درونی دولت و قوه مقننه به خصوص بسیار تلاش می‌کنند تا جاهای را بگیرند که این جاها مربوط این‌ها است".

قرار است به روز دوشنبه هفته آینده، وزارت مالیه نام کسانی را که در شورای ملی و حکومت در فساد دخیل استند در یک نشست فوق‌العاده همه‌گانی سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала