قریشی: نزدیکی آمریکا و پاکستان به صلح در افغانستان کمک می‌کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر قریشی: نزدیکی آمریکا و پاکستان به صلح در افغانستان و منطقه کمک می‌کند
قریشی: نزدیکی آمریکا و پاکستان به صلح در افغانستان و منطقه کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان در تماس با رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا گفت که نزدیکی دو کشور به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در تماس با «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا گفت که اسلام‌آباد به ادامه حمایت‌ها از تلاش‌ها برای دستیابی یک توافق سیاسی فراگیر در افغانستان ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر ضرورت کاهش خشونت‌ها که منجر به یک آتش‌بس فراگیر شود، خواستار خروج منظم و مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد.

وزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
وزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد

براساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قریشی در ادامه نیز تاکید کرد که صلح در افغانستان مسئولیت مشترک تمام طرف‌های افغان و نیز ذینفعان کلیدی بین‌المللی است.

بیانیه می‌افزاید که گراهام نیز در این تماس اظهارداشت که روابط اقتصادی نزدیکتر بین پاکستان و آمریکا به صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان پیش از این نیز گفته بود که اگر توافق سیاسی بین طالبان و دولت و سیاسیون افغان صورت نگیرد بیم آغاز یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان وجود دارد.

«منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل چندی قبل با حمایت از طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان آن را طرحی "همه‌جانبه" خوانده بود که هدف آن پیشرفت بسوی یک "راه‌حل سیاسی" است.

این در حالی است که دولت افغانستان و شماری از سیاسیون این کشور مخالفت صریح خویش را با این طرح اعلام کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала