کاهش 50 میلیارد دالری هزینه پنتاگون پس از خروج از افغانستان

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeکاهش 50 میلیارد دالری هزینه پنتاگون پس از خروج از افغانستان
کاهش 50 میلیارد دالری هزینه پنتاگون پس از خروج از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا افشا کردند که با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان 50 میلیارد دالر از هزینه های ارتش ایالات متحده در عملیات برون مرزی آزاد می شود.

به گزارش اسپوتنیک، کنگره آمریکا اعلام کرده،  مارک پوکان و باربارا لی و دیگر نمایندگان دموکراتبا ارسال نامه‌ی به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات  گفته اند که برآوردها نشان می دهد که با خروج نیروها از افغانستان حدود 50 میلیارد دالر آزاد می شود و این بودجه می تواند به جای هزینه در جنگ های خارجی به بحران بی خانمانی در ایالات متحده پایان دهد.

پنتاگون: تا حال به ارزش 37 میلیارد دالر تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
پنتاگون: تا حال به ارزش 37 میلیارد دالر تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است

نمایندگان دموکرات در ادامه از بایدن خواستند تا از پس انداز مالی حاصل از عقب نشینی کامل نظامی آمریکا در افغانستان که قرار است تا 11 سپتامبر تکمیل شود، برای اهداف سازنده اجتماعی در داخل کشور استفاده کند.

ارتش آمریکا طی روزهای گذشته با افزایش پرواز هلیکوپترهای خود بر فراز کابل و پایگاه هوایی بگرام زمینه برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان را سرعت بخشیده است. نظامیان آمریکا قرار است تا روز 11 سپتامبر سال جاری که مصادف با بیستمین سالگرد حملات سال 2001 به برج های دوقلوی نیویورک و پنتاگون است؛  خاک افغانستان را ترک کنند.

در دوران حضور نظامی آمریکا در افغانستان که از سال 2001 و به دنبال سرنگونی گروه طالبان از قدرت به دست این کشور آغاز شد، بیش از 2 هزار سرباز آمریکایی کشته شدند. در مقابل دهها هزار افغان نیز در جریان این جنگ 20 ساله جان خود را از دست دادند.

گروه طالبان پس از دستیابی به توافق با آمریکا در دوحه از حمله مستقیم به نظامیان خارجی خودداری کرده با این حال این گروه به حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان ادامه داده است.

هم‌زمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خشونت‌ها در این کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت نگرانی‌هایی را در داخل و خارج از این کشور بوجود آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала