سرپرست وزارت مالیه در نشست افشاسازی مقامات حاضر نشد

© https://twitter.comسرپرست وزارت مالیه در نشست افشاسازی مقامات حاضر نشد
سرپرست وزارت مالیه در نشست افشاسازی مقامات حاضر نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت مالیه در نشست استجوابی روز دوشنبه (سوم جوزا) مجلس نماینده‌گان حضور نیافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، طبق اجندا، قرار بود که در این نشست محمدخالد پاینده، سرپرست وزارت دفاع چنان که هفته گذشته اعلام کرده بود، افراد و مقام‌های بلندپایه دولتی از جمله اعضای مجلس نماینده‌گان را که در تقرری‌ها و فساد در گمرکات دخیل هستند، افشا کند. رییس مجلس نماینده‌گان با انتقاد از حضور نیافتن سرپرست وزارت مالیه، هشدار داد که از افشای نام‌های «دزدان داریی‌های عامه» نمی‌گذرد و این موضوع را پیگیری می‌کند.

خالد پاینده در بیست‌ونهم ثور در مجلس نماینده‌گان اعلام کرد که روزانه حدود هشت میلیون دالر از گمرکات حیف‌ومیل می‌شود. سرپرست وزارت مالیه در نشست قبلی مجلس نماینده‌گان گفته بود که شماری از مقام‌های حکومتی و اعضای مجلس نماینده‌گان در تعیینات و حیف‌و‌میل روزانه هشت میلیون دالر در گمرکات کشور، دست دارند.

مجلس نماینده‌گان برای بررسی فساد در کمرگات و نیز افشای افراد دخیل در این حیف‌ومیل هنگفت، روز دوشنبه نشست استجوابی برگزار کرد.

در این نشست به نماینده‌گی از وزارت مالیه معین اداری و مالی این وزارت بدون آوردن فهرستی که قرار بود اعلام شود، آمده بود؛ اما اعضای مجلس نماینده‌گان به او اجازه حضور را ندادند. هرچند عبدالقادر زازی وطن‌دوست، رییس دبیرخانه مجلس نماینده‌گان گفت که مکتوبی در مورد حضور معیین وزارت مالیه نرسیده است.

لوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
بازداشت دو کارمند وزارت مالیه به اتهام اخذ ده هزار دالر رشوه

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان خواهان همه‌گانی شدن نام افراد دخیل در فساد در گمرکات شد و هشدار داد که این موضوع را به صورت جدی پی‌گیری می‌کند. او خاطرنشان کرد که از افشای «دزدان دارایی مردم» نمی‌گذرد.

رییس مجلس نماینده‌گان به دبیرخانه دستور داد که با سرپرست وزارت مالیه در این مورد صحبت کند و هر چه زودتر، در یک نشست فوق‌العاده مجلس نماینده‌گان فهرست افراد متهم به فساد را افشا کند.

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان از رییس این مجلس خواستند که سرپرست وزارت مالیه را به خاطر اثبات نکردن ادعایش در مورد دست داشتن نماینده‌گان به دادستانی کل معرفی کند.

سرانجام اعضای مجلس نماینده‌گان به معین اداری و مالی وزارت مالیه اجازه حضور به نشست استجوابی را ندادند. حضور نیافتن سرپرست وزارت مالیه به نشست استجوابی مجلس نماینده‌گان انتقاد تند نماینده‌گان را در پی داشت.

رییس مجلس نماینده‌گان گفت که اجندا برای معرفی افراد دخیل در تقرری‌ها و فساد اختصاص داده شده است و به گفته او، باید این افراد افشا شوند؛ زیرا در ۲۸ گمرک کشور فساد است.

موضوع حیف و میل روزانه هشت میلیون دالر از گمرکات کشور که هفته گذشته در مجلس نماینده‌گان از سوی سرپرست وزارت مالیه تأیید شد، واکنش‌های گسترده را در پی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала