غنی: روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها در تقویم کشور درج شود

© Photo / ARGاشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
رییس جمهور غنی به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داده است تا روزی را در تقویم به عنوان «روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها»ی کشور ثبت کند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس مرکز رسانه‌های حکومت می‌گوید که رییس جمهور غنی به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داده است تا روزی را در تقویم به عنوان «روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها»ی کشور ثبت کند.

بودجه 40 میلیون افغانیگی حکومت برای بازسازی عبادتگاه های هندو ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
بودجه 40 میلیون افغانیگی حکومت برای بازسازی عبادتگاه های هندو ها

دواخان مینه‌پال، رییس مرکز رسانه‌های حکومت، روز سه‌شنبه، چهارم جوزا، با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که وزارت کار و امور اجتماعی در این مورد کار می‌کند.

مینه‌پال گفت که رییس جمهور در دیدار با 40 خانواده‌‌ هندو و سیک که به تازه‌گی به کشور بازگشته‌اند، این موضوع را مطرح کرده است.

به گفته مینه‌پال، پس از تعیین یک روز در تقویم از سوی وزارت کار و امور اجتماعی، این موضوع از سوی کابینه تأیید و روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها ثبت تقویم می‌شود.

در همین حال، انارکلی هنریار، عضو مجلس سنا نیز در توییتی گفته است که براساس هدایت رییس جمهور غنی به وزارت کار و امور اجتماعی روزی به نام «روز ملی فرهنگ و هندوها و سیک‌ها» در تقویم ثبت می‌شود.

شهروندان هندو و سیک‌ افغانستان که در گذشته جمعیت قابل توجهی از باشنده‌گان کشور را تشکیل می‌دادند، در سال‌های اخیر شماری از آن‌ها به دلیل تهدیدات امنیتی کشور را ترک کرده‌اند. امسال 40 خانواده هندو و سیک دوباره به کشور بازگشتند و مورد استقبال گسترده قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала