پایان اعتراضات در فاریاب/ لغمانی برکنار شد اما خیمه‌ها پا برجاست

© https://twitter.com فاریاب: مسئولان واحدهای اداری محلی باید انتخابی شوند
 فاریاب: مسئولان واحدهای اداری محلی باید انتخابی شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
تظاهرات در فاریاب در حال حاضر متوقف شده؛ اما گفته می‌شود که معترضان در میان خیمه های تحصن حضور دارند و تا تقرر والی جدید مطابق خواست مردم خیمه های تحصن برپا خواهد ماند.

 به گزارش اسپوتنیک،  پس از برکناری داوود لغمانی از مقام ولایت فاریاب، معترضان در شهر میمنه تظاهرات شان را متوقف کردند، یک دروازه مقر ولایت و دروازه‌های ریاست معارف، مستوفیت و دانشگاه باز شد و به معاون والی اجازه شروع کار داده شده؛ اما هنوز خیمه های تحصن تا تقرر والی جدید مطابق خواست مردم برپا خواهد ماند.

عبدالمقیم راسخ سرپرست ولایت فاریاب تعین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عبدالمقیم راسخ سرپرست ولایت فاریاب تعین شد

احسان الله قوانچ رییس جوانان حزب جنبش در فاریاب، امروز چهارشنبه (5جوزا) گفته است که  پس از برکناری داوود لغمانی، معترضان تصمیم گرفتند که یک دروازه مقام ولایت و دروازه ریاست های معارف، مستوفیت و دانشگاه را باز کنند تا این ادارات دوباره به کارشان ادامه دهند.

به گفته او، معترضین به عبدالمقیم راسخ؛ معاون والی که فعلا منحیث سرپرست تعیین شده اجازه کار داده انهد تا مشکلات مردم را حل و فصل کند.

قوانچ گفت که تظاهرات در حال حاضر متوقف شده؛ اما معترضین در میان خیمه های تحصن حضور دارند و تا تقرر والی جدید مطابق خواست مردم خیمه های تحصن برپا خواهد ماند.

این در حالی است که پس از تقرر محمد داوود لغمانی به حیث والی فاریاب از سوی حکومت مرکزی، باشندگان این ولایت در شهر میمنه ۱۱ روز تظاهرات راه اندازی کردند، دروازه تمام ادارت دولتی را بستند و به آقای لغمانی اجازه شروع به کار را ندادند. سرانجام روز گذشته محمد داوود لغمانی، شهر میمنه را به مقصد کابل ترک کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала