طالبان از کشورهای همسایه می‌خواهد تا به پایگاه‌های امریکایی در خاک شان اجازه ندهند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان از کشورهای همسایه می‌خواهد تا به پایگاه‌های امریکایی در خاک شان اجازه ندهند
طالبان از کشورهای همسایه می‌خواهد تا به پایگاه‌های امریکایی در خاک شان اجازه ندهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
این گروه از کشورهای همسایه افغانستان می‌خواهد که حضور نظامیان خارجی که به کسی اجازه فرصت چنین اقدام را ندهند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر یک اعلامیه در واکنش به ایجاد پایگاه های نظامی امریکایی در منطقه امروز چهارشنبه (26 می)، اعلام کرد که حضور نیروهای خارجی در منطقه دلیل اصلی ناامنی ها و جنگ می‌باشد که این فاجعه بزرگی است که همه در بیست سال گذشته دیده اند، به خصوص مردم افغانستان.

حبیبه سرابی جایزه صلح سازمان ملل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
سرابی: برخی اعضای هیأت مذاکره کننده برای گفتگو با طالبان به‌ زودی به دوحه می‌روند

این گروه از کشورهای همسایه افغانستان می‌خواهد که بخاطر حضور نظامیان خارجی به کسی اجازه فرصت چنین اقدام را ندهند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: "اگر خدای ناخواسته باز هم چنین گامی برداشته می‌شود، این اشتباه و بدنامی بزرگ تاریخی خواهد بود، که طعنه‌ی آن در تاریخ ثبت می‌شود. ملت مسلمان افغانستان در برابر اینگونه اعمال نادرست و تحریک‌کننده خاموش نمی‌نشیند، بلکه مسئولیت ایمانی و تاریخی خود را به گونه‌ای که همواره در طول تاریخ ادا نموده، ادا می‌نماید".

این گروه همچنان اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان برضد امنیت کسی استفاده نخواهد نشد، همچنان دیگران نیز نگذارند که از خاک و حریم هوایی شان بر خلاف افغانستان استفاده شود.

این در حالی‌ست که برخی از اعضای شورای ولایتی و ساکنان ولسوالی زازی ولایت پکتیا ادعا کرده اند که نیروهای امریکایی کار ساخت یک پایگاه بزرگ نظامی را در آن سوی خط دیورند آغاز کرده اند.

ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
سه شرط جدید طالبان برای اشتراک در نشست استانبول

به گفته آنان این پایگاه هشت کیلومتر از مرز افغانستان دورتر است.

ازسویی هم منابع گفته اند که این پایگاه چندبرابر بزرگتر از پایگاه نظامیان امریکایی در لوگر است.
پیش از این وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده بود که در کنار منطقه آسیا میانه، سربازان امریکایی بعد از خروج از افغانستان می توانند به یک یا چند مقر نیروهای امریکا در خلیج فارس اعزام شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала