آواره شدن صد ها خانواده در پی حمله طالبان در بدخشان

© @https://twitter.comآواره شدن صد ها خانواده در پی حمله طالبان در بدخشان
آواره شدن صد ها خانواده در  پی حمله طالبان در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان بر خانه‌های مسکونی و غیرنظامیان در ولسوالی یفتل پایان این ولایت حمله کرده و صد ها فامیل را از خانه‌های‌شان بیرون و آواره کرده‌اند.

مسئولان محلی بدخشان می گویند که طالبان در چهار روز اخیر بر منازل مسکونی غیرنظامیان در ولسوالی یفتل پایین این ولایت حمله می‌کنند و به زور وارد خانه های مردم شده‌اند. به گفته آن‌ها بیش از 500 خانواده در این ولسوالی مجبور به ترک خانه‌های‌شان گردیده اند.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان گفته است که حملات تهاجمی طالبان بر خانه‌های مسکونی در ولسوالی یفتل پایان از چند روز به این طرف آغاز شده است.

ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
حملات تهاجمی طالبان بر شش ولسوالی بدخشان عقب زده شد

آقای نظری همچنین گفته است که فامیل‌های آواره‌شده از سوی طالبان، در مرکز ولسوالی یفتل، روستاهای همجوار آن ولسوالی و شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان تحت پوشش کمک‌های دولت قرار گرفته‌اند.

به‌گفته‌ی او، طالبان در ولسوالی یفتل پایان از غیرنظامیان به‌عنوان سپر استفاده می‌کنند. او تأکید کرده است که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولسوالی با احتیاط کامل جریان دارد تا به غیرنظامیان و خانه‌های مسکونی آسیب نرسد.

سخن‌گوی والی بدخشان گفته است که در نتیجه‌ی حملات نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولسوالی، تا کنون هشت جنگ‌جوی طالب کشته و بیش از 15 جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند. در میان زخمیان، عبدالرحمان عمار، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شهر بزرگ بدخشان نیز شامل زخمیان است.

نیک‌محمد نظری در ادامه افزوده است که در جریان درگیری‌ها، دو عضو نیروهای خیزش مردمی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که طی یک هفته اخیر حملات طالبان بر ولسوالی های بدخشان افزایش یافته و این گروه به بیش از ده ولسوالی این ولایت به صورت پراکنده حملات داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала