ادامه جنگ در لغمان؛ نماینده‌گان: نیروهای تازه نفس فعالیت نداشته‌اند

© Photo / Ministry of Defenseادامه جنگ در لغمان؛ نماینده‌گان: نیروهای تازه نفس فعالیت نداشته‌اند
ادامه جنگ در لغمان؛ نماینده‌گان: نیروهای تازه نفس فعالیت نداشته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
نماینده‌گان لغمان در مجلس می‌گویند که نیروهای امنیتی تازه نفسی‌که برای جنگ به این ولایت رسیده‌اند برای امن‌سازی لغمان هیچ‌گونه فعالیتی نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک هفته پیش، پس از شدت گرفتن درگیری‌ها در چند بخش ولایت لغمان نیروها کمکی به این ولایت رفتند.

 نماینده‌گان لغمان در مجلس می‌گویند که حضور یک هفته نیروهای تازه نفس، در اوضاع امنیتی این ولایت تغییری به‌میان نیاورده‌‎است و افزون بر ولسوالی‌های علیشنگ و علینگار شهر متهرلام نیز شب هنگام گواه حمله‌های طالبان بود.

وزارت دفاع: لغمان از وجود تروریستان پاکسازی خواهد شد/ پیام ویدیویی سرپرست وزارت دفاع  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
وزارت دفاع: لغمان از وجود تروریستان پاکسازی خواهد شد/ پیام ویدیویی سرپرست وزارت دفاع 

محمد رفیع مموزی، یکی از این نماینده‌گان گفت: «محبس مرکزی، اکنون خط جنگ در لغمان است. حوزه‌های امنیتی در شهر، خط‌های جنگ شده‌است و هر لحظه طالبان در آنجا استند».

رحمت‌الله یارمل، والی لغمان می‌‎گوید که اوضاع امنیتی در این ولایت به‌زودی بهتر خواهد شد: «نیروهای امنیتی شهر مهترلام را از حضور طالبان پاک‌سازی کرده‌اند و عملیات‌ها در علیشنگ و علینگار آغاز شده‌اند. ما می‌خواهیم بخش‌های باقی مانده را نیز پاک‌سازی کنیم؛ اما تنها دلیل تأخیر در این روند حضور طالبان و استفاده آنان از خانه‌های غیرنظامیان است».

نماینده‌گان لغمان در مجلس ادعا دارند که منطقه گودری در ولسوالی جلگه ولایت لغمان شب گذشته به دست طالبان افتاده‌است و طالبان ملا مالک، فرمانده نیروهای خیزش مردمی را در این ولسوالی اسیر کرده‌اند.

نسیم مدبر، نماینده مردم لغمان در مجلس اظهار داشت: «هرجایی‌که پوسته دولتی و امنیتی است محدود به همان ساحه نظامی‌اش است».

از سویی هم، نیروهای امنیتی تاکنون ولسوالی‌های لغمان را که از سه هفته اخیر بدینسو به دست طالبان افتاده‌اند پس نگرفته‌اند.

صالح محمد ریگستانی، آگاه نظامی گفت: «نیروهای امنیتی ما تصمیم دارند تا بعضی از پوسته‌هایی را که دوام‌دار در محاصره دشمن است، یا راه اکمالات زمینی ندارند؛ اینها را به جاهایی که اولویت دارد برای نیروهای امنیتی - مثل اطراف شهرها و جاده‌ها - انتقال بدهند. خوب این یک تصمیم درست هم است؛ اما وقتی جای این‌ها را طالب‌ها پر می‌کنند این همان اشتباه دوره داکتر نجیب است».

هرچند وزیر امور داخله به روز سه شنبه از درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان در 104 ولسوالی خبر داده بود؛ اما وزارت دفاع ملی با به دست دادن فهرست کوتاهی از 40 ولسوالی، می‌گوید که در هفته‌های اخیر تنها همین ولسوالی‌ها گواه درگیری بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала