فرمان رئیس‌جمهور غنی؛ والی و شورای ولایتی پروان مخالفت کردند

© Photo / FB / فضل الدین عیارفضل الدین عیار والی پروان
فضل الدین عیار والی پروان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
به‌دنبال صدور فرمان ریاست‌جمهوری مبنی به معرفی هفت ولسوال جدید به ولسوالی‌های شیخ‌علی، سرخ‌پارسا، شینواری، سالنگ، جبل‌السراج، بگرام و کوهِ صافی ولایت پروان، اکنون این فرمان با مخالفت ادارۀ محلی و شورای ولایتی این ولایت روبه‌رو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، امین‌الله شکوری، رئیس شورای ولایتی پروان به سلام‌وطندار می‌گوید، هرچند در فرمان ریاست‌جمهوری گفته شده است که ولسوالان جدید در یک برنامۀ رقابتی به کرسی ولسوالی‌ها رسیده‌، اما هیچ رقابتی در میان نبوده و این ولسوالان بر بنیاد روابط استخدام شده‌اند.

به گفتۀ رئیس شورای ولایتی پروان، دیدگاه مردم و شورای ولایتی در تعیین ولسوالان جدید درنظر گرفته نشده است و از این‌رو، شورای ولایتی پروان برخی از این ولسوالان را به رسمیت نمی‌شناسد.

از جانبی هم، ادارۀ محلی پروان ولسوالان تازه معرفی‌‌شده برای این ولایت از سوی ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی را خلاف قانون می‌داند.

فضل‌الدین عیار، والی پروان می‌گوید که در پیوند به معرفی ولسوالان جدید ملاحظاتی دارند و در این باره کار به اهل کار سپرده نشده است. به گفتۀ والی پروان، مقام‌های دولت مرکزی دیدگاه ادارۀ محلی این ولایت را در پیوند به تعیین ولسوالان جدید درنظر نگرفته است.

والی پروان دولت مرکزی را در خصوص معرفی ولسوالان جدید به برخوردهای سلیقه‌یی متهم می‌کند و تأکید می‌کند که دیدگاه‌های‌شان را با ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی شریک کرده‌اند و در انتظار تصمیم آنان‌اند.

در همین حال، برخی از باشنده‌گان پروان خواستار سهیم‌شدن نقش مردم در تعیین ولسوالان‌اند. عبدالصمد، باشندۀ ولسوالی شینواری و فرشاد، باشندۀ ولسوالی جبل‌السراج می‌گویند، ولسوالان جدید را که مردم در تعیین آنان نقش نداشته‌اند، قبول ندارند.

واکنش‌ها و مخالفت‌ها در پیوند به تعیین ولسوالان جدید برای هفت ولسوالی ولایت پروان در حالی ابراز می‌شود که از میان افراد تازه معرفی‌شده، ولسوالان ولسوالی‌های، شیخ‌علی، بگرام و شینواری به سمت‌های‌شان معرفی و به کار آغاز کرده‌اند.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала