نشریه بریتانیایی: صدها نظامی خارجی برای جلوگیری از سقوط کابل در افغانستان باقی می‌مانند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisنشریه بریتانیایی: صدها نظامی خارجی برای جلوگیری از سقوط کابل در افغانستان باقی می‌مانند
نشریه بریتانیایی: صدها نظامی خارجی برای جلوگیری از سقوط کابل در افغانستان باقی می‌مانند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
خروج نیروهای خارجی از افغانستان به تاریخ اول ماه می سال روان میلادی آغاز شد. تاکنون یک سوم این نیروها افغانستان را ترک کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، روزنامۀ بریتانیایی «دی سن» گزارش داده‌است که انتظار می‌رود شش صد تن از نیروهای ویژۀ امریکا و شمار نامشخصی از نیروهای بریتانیایی برای جلوگیری از سقوط احتمالی کابل و حفظ امنیت سفارت خانه‌ها، در کابل بمانند.

رسانه‌ها: یگ پایگاه نظامی نیروهای ترکیه در کابل ایجاد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
رسانه‌ها: یگ پایگاه نظامی نیروهای ترکیه در کابل ایجاد می‌شود

این روزنامه، از زبان مقام‌های نظامی و غیرنظامی بریتانیا هم‌چنین نوشته‌است که یک پایگاه از نیروهای تُرک برای امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در نزدیکی‌های این میدان هوایی نیز ایجاد خواهد شد.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان به تاریخ اول ماه می سال روان میلادی آغاز شد. تاکنون یک سوم این نیروها افغانستان را ترک کرده‌اند.

طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند. 

شینکی کروخیل، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: "امریکایی‌ها در هر جایی‌که بوده‌اند برای تأمین امنیت شان تلاش کرده‌اند که از نیروهای خود شان استفاده بکنند و بر نیروهای دیگر اعتمادی ندارند".

از سویی دیگر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از ادامۀ کمک مالی این سازمان به نیروهای دولتی افغانستان اطمینان می‌دهد: "ناتو به ادامه همکاری‌های پایدار با افغانستان متعهد است و این همکاری‌ها شامل آموزش و پشتیبانی مالی از نیروهای دولتی افغانستان و نیز پشتیبانی از تمامی تلاش‌ها برای دست‌یابی به یک صلح پایدار می‌شود".

دانش: طرح امنیتی برای غرب کابل به رئیس جمهور سپرده شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
دانش: طرح امنیتی برای غرب کابل به رئیس جمهور سپرده شده است

شورای امنیت ملی افغانستان نیز می‌گوید که روز گذشته، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی در یک تماس تیلفونی با همتای امریکایی‌اش دربارۀ آیندۀ کمک‌های امریکا به نیروهای دولتی افغانستان، گفت‌وگو کرده‌است.

رحمت‌الله اندر، سخن‌گوی مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور بیان داشت: "دربارۀ ادامۀ همکاری‌های امنیتی بحث شد که مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور امریکا نیز از ادامه همکاری‌ها با نیروهای افغانستان اطمینان داد".

نگرانی‌ها از تهدیدهای امنیتی در حالی افزایش یافته‌اند که هم‌اکنون بخش‌هایی از پانزده ولایت کشور در آتش جنگ می‌سوزند.

سفارت استرالیا در کابل نیز پس از این نگرانی‌های امنیتی از بسته شدن موقت سفارتش در کابل خبر داده‌است.

بربنیاد زمان‌بندی از پیش تعیین شده از سوی اداره جوبایدن، قرار است که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا یازده هم ماه سپتامبر به پایان برسد؛ اما اکنون برخی از رسانه‌های امریکایی از احتمال پایان این روند تا دو ماه زودتر از موعد خبر داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала