روسیه نباید اجازه بازگشت رژیم طالبان را بدهد

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutروسیه نباید اجازه بازگشت رژیم طالبان را بدهد
روسیه نباید اجازه بازگشت رژیم طالبان را بدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
سید طیب جواد در گفتگو با رسانه‌های روسی اظهار داشته است که افغانستان از روسیه خواستار گسترش همکاری برای ایجاد صلح پایدار در کشور و جلوگیری از تصرف کابل توسط طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک، سید طیب جواد سفیر افغانستان در کابل در مصاحبه با خبرنگار روسی از روسیه خواسته است تا اجازه ندهند رژیم طالبان در کابل حاکم شود.

افغانستان آماده خرید تجهیزات نظامی از روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
افغانستان آماده خرید تجهیزات نظامی از روسیه است

وی خاطر نشان کرد که حکومت از نقش روسیه در برقراری صلح در افغانستان و از موضع‌گیری روسیه علیه طالبان (نپذیرفتن حکومت امارت اسلامی و مانع بیرون شدن طالبان از لیست سیاه تا زمانیکه به تعهدات خود پابند نشده اند) استقبال می‌کند.
آقای جواد افزود: "ما نه تنها این، بلکه می‌خواهیم روسیه برای ایجاد صلح پایدار با ما، مردم، دولت افغانستان بیشتر کار کند. اگر روسیه مخالف امارت اسلامی است، پس باید کاری کند که از تصرف کابل توسط طالبان جلوگیری کند و باید با ما همکاری سازنده داشته باشد."
این سیاستمدار افغان گفت: "از دوستان روسی‌ام می‌خواهم که برای شکل دادن آینده خوب با ما کار کنند و منتظر آینده نباشند.
در ادامه سفیر افغانستان در روسیه افزوده است که افغانستان دوست دارد تا روسیه از نفوذ خود در منطقه برای "ارسال پیام صریح به طالبان" استفاده كند.
وی اظهار داشته است که کابل امیدوار است تا مسکو امکان تعمیر تجهیزات نظامی موجود و آماده سازی پیلوت‌ها و ورکشاپ‌ها را در نظر بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала