هیات گفتگوکننده دولت به قطر می‌ورد

© ارگ ریاست جمهوری هیات گفتگوکننده دولت به قطر می‌ورد
هیات گفتگوکننده دولت به قطر می‌ورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
قرار است هیات گفتگوکننده صلح افغانستان پس فردا یعنی روز سه‌شنبه برای از سرگیری گفتگوهای صلح به دوحه برود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، برخی از از مقام‌های ارشد شورای عالی مصالحه ملی می‌گویند که روز گذشته چارچوپ صلح دور سوم گفتگوها را به هیات افغانستان سپرده اند.

 حفیظ منصور :حکومت موقت یگانه گزینه برای حفظ نظام است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
هیات مذاکراتی دولت: طالبان بر دوام جنگ در افغانستان تمرکز دارند

در همین حال، غلام فاروق مجروح، یک عضو هیات گفتگوکننده صلح گفته است، اگر راهبرد نظامی طالبان در این دور از گفتگوها تغییر نکند، احتمال جنگ داخلی در کشور بالا است.
این درحالیست که عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با هیات مذاکره کننده دولت دیدار کرده و از جانب رئيس و اعضای هیأت مذاکره کننده گزارش مفصلی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هیأت ارایه شده است.
رئیس شورای عالی مصالحه افزوده است که از تلاش‌ها و زحمات هیأت، بر عزم و اراده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان برای استفاده از فرصت موجود برای ختم جنگ و دست‌یافتن به صلح از طریق مذاکره تأکید و از آمادگی هيأت جمهوری اسلامی افغانستان برای سفر به دوحه جهت ادامه‌ی مذاکرات استقبال نمودیم.
دولت افغانستان هیچ بهانه ی را برای رد مذاکرات از سوی طالبان به این گروه نگذاشته است و تا سرحد برگزاری انتخابات پیش از وقت و تشکیل حکومت مشارکتی از خود انعطاف نشان داده است؛ اما به تازگی طالبان اشتراک شان را در مهمترین نشست صلح در مورد افغانستان در ترکیه را مشروط ساخته گفته اند که در این نشست تنها به دلیل فشار پاکستان و قطر اشتراک نمادین و در سطح پایین خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала