دوستم نام های والیان پیشنهادی اش را برای ولایت فاریاب به حکومت سپرده است

© Photo / A Aدوستم نام های والیان پیشنهادی اش را به حکومت سپرده است
دوستم نام های والیان پیشنهادی اش را به حکومت سپرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
اعتراض ها پس از آن در ولایت فاریاب آغاز گردید، که حکومت والی این ولایت را برکنار و والی جدید برای این ولایت گماشت. 

 فاریاب: مسئولان واحدهای اداری محلی باید انتخابی شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
پایان اعتراضات در فاریاب/ لغمانی برکنار شد اما خیمه‌ها پا برجاست
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در ادامۀ اختلاف‌ها بر سر گزینش والی فاریاب و اعتراض‌ها در این باره، دختر و پسر مارشال دوستم همراه با شماری از نمایندگان فاریاب در مجلس با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین دیدار کرده‌اند.

نزدیکان مارشال دوستم می‌گویند، این دیدار که روز گذشته انجام شد، در آن نام‌های دو تن هم‌چون نامزدان سمت مقام ولایت فاریاب پیشنهاد شده‌است.

با بالا گرفتن تنش‌ها و اعتراض‌ها بر سر معرفی محمد داوود لغمانی به‌عنوان والی فاریاب، حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین به‌حیث میانجی میان حکومت و مارشال دوست دست به‌کار شد.

شفیقه سخا یولچی، نماینده مردم فاریاب در مجلس گفت: «گزینه‌هایی را ‌که جناب مارشال صاحب و هم‌چنین مردم ولایت فاریاب تأیید کردند، به محترم کرزی صاحب داده شد و قرار است که با رییس‌جمهور شریک ساخته شود».

صبغت‌الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب نیز افزود: «بالای گزینش والی جدید ولایت فاریاب تاهنوز میان معترضان - که خواهان مقرری یکی از باشنده‌گان فاریاب بودند - با حکومت مرکزی توافق صورت نگرفته‌است».

پس از نزدیک به دو هفته اعتراض‌ در فاریاب، محمد داوود لغمانی که کارش را به‌عنوان والی فاریاب در یک پایگاه ارتش به پیش می‌برد، اخیرأ به کابل خواسته شد و روز گذشته به‌عنوان والی غزنی معرفی شد.

شمیم خان کتوازی، رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی بیان داشت: «به‌خاطر این‌که به دموکراسی متعهد بمانیم ما در آنجا [فاریاب] یک معاون داشتیم که سال‌ها تجربه کاری و سرپرستی دارد اورا در همانجا به‌حیث سرپرست گذاشتیم».

اما هنوز هم باشندگان فاریاب چادرهای اعتراض شان را از شهر میمنه برنداشته‌اند. معترضان می‌گویند: تازمانی‌که به خواست شان از سوی حکومت مرکزی رسیدگی نشود، دست از اعتراض نمی‌کشند.

فایض یکی از معترضان گفت: «در صورتی‌که حکومت مرکزی به خواست ما مردم لبیک نگوید، ما مجبور می‌شویم اداراتی را که باز نمودیم دوباره بسته نماییم».

یآدآوری می کنیم، که اعتراض‌ها ۱۷ روز پیش، پس از آن آغاز شدند که حکومت نقیب‌الله فایق، از چهره‌های نزدیک به دوستم را از ولایت فاریاب برکنار و به‌جای او داوود لغمانی را به‌عنوان والی فاریاب معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала