اتحادیه اروپا: پس از خروج نظامیان به ماموریت خود در افغانستان ادامه می‌دهیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
سرپرست نمایندگی خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرده که پالیسی این اتحادیه در قبال افغانستان تغییر نکرده و این نهاد معتبر پس از خروج نظامیان به همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، توماس نیکلسون سرپرست نمایندگی خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که این اتحادیه بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در این کشور باقی می‌ماند و به ماموریت و همکاری خود ادامه می‌دهد.

سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا این مطلب را اخیرا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا اظهار داشت و اضافه نمود که پالیسی اتحادیه اروپا در قبال افغانستان تغییر نکرده است.

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
اوضاع افغانستان، محور نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل

وی تصریح کرد:" درحالی که نیروها خارج می‌شوند، نیت ما این است که باقی می‌مانیم. پالیسی ما تغییرنکرده، ماموریت ما تغییر نکرده، تعهدات ما به مردم افغانستان تغییر نکرده ولی شرایط تغییر می‌کند و ما باید خود را با تغییرات عیار کنیم تا به تعاملات و برآورده کردن تعهدات خود در شرایط نسبتا جدید ادامه دهیم."

این اظهارات ازسوی یک مقام ارشد اتحادیه اروپا درحالی صورت می‌گیرد که قرار است وزیران دفاع و خارجه کشورهای ناتو در گردهمایی فردای خود در بروکسل دربارۀ افغانستان نیز گفتگو کنند.

پیش از این نیز برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا تاکید کرده بودند که حمایت این اتحادیه پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که قرار است تمامی نیروهای آمریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک کنند. کشورهای ناتو نیز گفته اند که نیروهای خود را یکجا با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала