رییس جمهور غنی: برای تقویت حقوق کودکان برنامه ویژه داریم

© @https://twitter.com/ARG_AFG اشرف غنی: هر تصمیم در روند صلح بر اساس اراده افغان‌ها گرفته می‌شود
 اشرف غنی: هر تصمیم در روند صلح بر اساس اراده افغان‌ها گرفته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
رییس جمهور کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی کودک گفته است که کودکان آینده کشور را می‌سازند و فردای روشن زمانی ممکن است که به آنان توجه مناسب صورت گیرد.

 به گزارش اسپوتنیک، همزمان با روز جهانی کودک، رییس جمهور اشرف‌غنی با صدور پیامی گفته است که جنگ در افغانستان میلیون‌ها کودک را از حقوق اساسی و رفاهی زندگی از جمله آموزش محروم کرده است. او در عین حال، تاکید کرده که دولت‌اش روی برنامه ای ویژه در زمینه حقوق کودکان کار می‌کند.

در پیام اشرف غنی که امروز (سه‌شنبه، 11 جوزا) منتشر شد، آمده است که تجلیل از روز بین المللی کودک این فرصت را فراهم می‌کند تا یکبار دیگر در زمینه حل مشکلات کودکان، فراهم‌آوری زمینه‌های بهتر آموزش و تربیت و آینده درخشان برای آنان، تمرکز و توجه نماییم.

کامنت جالب اشرف غنی در توییتر: عاشقش استم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
کامنت جالب اشرف غنی در توییتر: «عاشقش استم»

اشرف‌غنی گفته که کودکان آینده کشور را می‌سازند و فردای روشن زمانی ممکن است که به آنان توجه مناسب صورت گیرد.

رییس جمهوری افزوده که اگرچه میلیون‌ها کودک به دلیل جنگ و ناآرامی هنوزاز حقوق اساسی و رفاهی زندگی از جمله آموزش محروم هستند؛ اما امید و خوشبختی این است که اکنون کودکان بیشتری از هر زمان دیگری به مکتب می‌روند.

او علاوه کرده که حکومت متعهد به تأمین حقوق اساسی کودکان است؛ اما در حال کار بر روی برنامه های خاص و معین برای تقویت و تداوم این حقوق است.

این در حالی است که بر اساس آمار نهادهای حقوق بشری،‌ کودکان و زنان 43 درصد تمامی تلفات افراد ملکی را تشکیل می‌دهند. همزمان، صلح با طالبان در کنار تشدید بی رویه خشونت ها نگرانی های تازه ای را درباره حقوق زنان و کودکان ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала