خروج نیروهای خارجی؛ تحویل‌دهی شش پایگاه به وزارت دفاع افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulخروج نیروهای خارجی؛ تحویل‌دهی شش پایگاه به وزارت دفاع افغانستان
خروج نیروهای خارجی؛ تحویل‌دهی شش پایگاه به وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
ایالات متحده گفته است که شش تاسیسات نظامی خود را به عنوان بخشی از خروج نیروهای امریکایی از این کشور به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده در افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است: "امریکا شش پایگاه نظامی را رسماً به وزارت دفاع افغانستان سپرده است."
گفته می‌شود که امکان میرود تا ایالات متحده، به عنوان بخشی از خروج نیروها، به انتقال پایگاه ها و سایر تأسیسات نظامی خود به مقامات افغانستان ادامه دهد.

تعداد سربازان امریکایی که افغانستان را ترک کردند اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
تعداد سربازان امریکایی که افغانستان را ترک کردند اعلام شد

پیش از این فرماندهی امریکا در افغانستان گفته بود که طبق برآورد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، 30 تا 44 درصد از کل نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده ایم
این درحالیست که چند روز پیش، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز پنج‌شنبه (27 می)، اعلام کرد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان همچنان با سرعت بیشتری ادامه دارد.
او در نشستی در کنگره گفت: "خروج (نیروهای امریکا از افغانستان)، در واقع با سرعت بیشتری پیش می‌رود".
قابل ذکر است که بربنیاد توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، تمام نیروهای خارجی افغانستان را باید ماه می سال جاری ترک می‌کردند، اما دولت بایدن پس از بررسی این توافق‌نامه جدول زمانی خود را برای خروج تغییر داد و اعلام کرد که خروج نیروها تا 11 ماه سپتامبر 2021 انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала