خاطرات تلخ و فراموش ناشدنی جوان غوری؛ چهل شبانه‌روز در ترکیه شکنجه شدم

© AFP 2023 / Aris Messinisخاطرات تلخ و فراموش ناشدنی جوان غوری؛ چهل شبانه‌روز در ترکیه شکنجه شدم
خاطرات تلخ و فراموش ناشدنی جوان غوری؛ چهل شبانه‌روز در ترکیه شکنجه شدم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عضو شوید
یک جوان از ولایت غور که به کشورهای دیگر برای زندگی بهتر به مهاجرت رو آورد، گفته است که چهل شبانه‌روز در یک زندان ترکیه شکنجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، محمد‌نادر، باشندۀ اصلی شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور سه سال پیش برای یک زندگی مرفع سفر خود را با چالش‌های بزرگی از پاکستان آغاز کرد و در ترکیه مسکن گزین شد.

آقای نادر گفته است که درجریان مهاجرت از سوی سربازان ترکی و ایرانی شکنجه و تحقیر شده است.

مهاجرین افغان در ترکیه؛ مشکلات، فرصت‌های تجارتی و اخراج اجباری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
مهاجرین افغان در ترکیه؛ مشکلات، فرصت‌های تجارتی و اخراج اجباری

این جوان افغان مدتی کمی را در ترکیه سپری کرده که بعد از سوی پولیس ترکیه بازداشت و به زندان منتقل شده است.

محمدنادر، به مدت چهل روز ضمن اینکه از نان محروم بوده، می‌گوید که 40 شبانه‌روز را در یکی از زندان‌های ترکیه سپری کرده و در این مدت از سوی پولیس در زندان مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.

وی گفته است: " مدتی در چنگ پولیس ترکیه افتادم بسیار بدرفتاری می‌کردند با من. مدت ۴۰ شب را در زندان بودم که رفتارهای بسیار بد بد شد با من. طی این ۴۰ شب بیشتر وقت‌ها به ما نان نمی‌دادند. آب نمی‌دادند. ما را به برق می‌دادند، ما را تهدید می‌کردند که شما چرا به ترکیه می‌آید و به خاطر چه به ترکیه می‌آید؟ ما گفتیم مشکلات ما زیاد است. نان‌آور نداریم، با فقر اقتصادی روبه‌رو هستیم و به خاطر آن سفر کردیم. با دست بسته ما را به داخل طیاره آوردند و ما را رد مرز کردند به کابل."

این شهروند افغان افزوده است که در راه مهاجرت نامنظم با چالش‌های فروانی روبه‌رو شده و حتی شاهد بیماری و جان‌باختن شماری از همسفرانش بوده است.

آقای نادر دو ماه پیش به ولایت غور برگشته است و می‌گوید درصورت نیافتن کار، دوباره به سفرهای غیرقانونی خود آغاز خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала