اعلامیه ای وزارت امور خارجه افغانستان در پاسخ به پاکستان درباره مخربان صلح 

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh اعلامیه ای وزارت امور خارجه افغانستان در پاسخ به پاکستان درباره مخربان صلح 
اعلامیه ای وزارت امور خارجه افغانستان در پاسخ به پاکستان درباره مخربان صلح  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان در یک اعلامیه ای نوشته است، که مخربان صلح را همه می شناسند و صلح تنها با صدور اعلامیه ها و بیانیه ا برقرار نمی گردد. 
ارگ: جنگ جاری در ولایات افغانستان، جنگ پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
ارگ: جنگ جاری در ولایات افغانستان، جنگ پاکستان است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان در پاسخ بر سخنان پسین مقام های پاکستان امروز جمعه ۱۴ جوزا ۱۴۰۰ نوشت: با توجه به اظهارات اخیر مقامات پاکستانی در رابطه به مخربان صلح، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان تبیین می‌نماید که مخربین صلح آنهایی استند که به خواست برحق مردم افغانستان و جهان برای صلح جواب رد داده جنگ را تشدید نموده و به خونریزی در افغانستان ادامه داده اند. مخربان صلح را همه میشناسند.
این وزارت افزوده است، که صلح در افغانستان که منافع کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان نیز به آن وابسته است، صرف با صدور اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها برقرار نمی‌گردد.
در پایان این اعلامیه آمده است، که مردم افغانستان و‌جامعهٔ جهانی منتظر اقدامات عملی و نتیجه محور پاکستان برای آغاز مذاکرات معنی‌دار صلح و رسیدن به صلح پایدار میباشند. وارد نمودن اتهامات دراین مرحلهٔ حساس سازنده نبوده و به نفع صلح و ثبات در افغانستان و منطقه نمی‌باشد.

یادآوری می کنیم، که پیوندهای افغانستان و پاکستان شاید در بیست سال پسین در این حد که امروز تنش‌آلود است، نبوده باشد. ابهام در سیاست امریکا در قبال افغانستان، شک و گمانه‌هایی را که گویا بازهم امریکا از عینک پاکستان به افغانستان خواهد دید، ایجاد کرده است. این مساله باعث حساس شدن نخبه‌گان سیاسی در کشور شده و هرازگاهی واکنش رسانه‌ای به‌ گونه‌ غیر‌مستقیم به آن نشان می‌دهند.

در آخرین مورد، حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، که طالبان اراده صلح ندارد و جنگ نیابتی اعلام نشده پاکستان را در این کشور ادامه می‌دهد.

اکنون پاکستان نیز از قطع پیوندها با دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان سخن گفته است. یک مقام ارشد دولت پاکستان گفت، که اسلام‌آباد تماس‌های رسمی خود با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، را قطع کرده است و به این ترتیب، دیگر با او کار نمی‌کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала