دانش: نهادهای امنیتی باید هرچه سریع تر برای امنیت غرب کابل گام بردارند

© Photo / 2vp.afدانش: نهادهای امنیتی باید هرچه سریع تر برای امنیت غرب کابل گام بردارند
دانش: نهادهای امنیتی باید هرچه سریع تر برای امنیت غرب کابل گام بردارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نوشته است، که نهادهای امنیتی باید هرچه سریع تر برای تامین امنیت کابل گام بردارند و به مردم پاسخگو باشند. 
دانش: طرح امنیتی برای غرب کابل به رئیس جمهور سپرده شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
دانش: طرح امنیتی برای غرب کابل به رئیس جمهور سپرده شده است

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان درباره رویدادهای پیاپی غرب کابل نوشته است: نهادهای امنیتی و کسانی که در حکومت به طور مستقیم مسئولیت تأمین امنیت را به دوش دارند، مکلف هستند که در قبال حوادث مکرر کشتار و نسل کشی که در غرب کابل صورت می گیرد، هر چه سریع تر اقدام کنند و به مردم پاسخگو باشند. تنها در سه حوزه 6 و 13 و 18 کابل، یک میلیون و شش صد هزار انسان، در معرض تهدید سازمان یافته هستند و هر روز قربانی می دهند.
او افزوده است، که چندی پیش بعد از رویداد دلخراش مکتب سید الشهدای برچی، با هدایت جلالت مآب رئیس جمهور، در این رابطه طرحی با مشوره مردم و با استفاده از تجربیات گذشته، تهیه شده و به تاریخ 31 ثور 1400 به مقام ریاست جمهوری و نهادهای امنیتی ارائه گردید که اکنون تحت بررسی و کارشناسی قرار داشته و رد نشده است و ما از آدرس معاونت دوم ریاست جمهوری موضوع را پیوسته تعقیب می کنیم و بازهم به مشوره های خود با مردم، شورای علما و سایر نهادهای مردمی ادامه می دهیم.
در ادامه معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نوشته است، که از سوی دیگر نهادهای امنیتی ما هم یا طرح های ارائه شده از سوی نهادهای مردمی را بپذیرند و یا خود طرح مناسبی را تهیه و با کمک مردم تطبیق نمایند. تمام اقشار مردم حاضر به هر نوع همکاری هستند. مردم افغانستان برخلاف یک عده افراد ماجراجو و فرصت طلب که تنها دنبال منافع شخصی و رقابت های منفی خود هستند، واقعیت ها و مشکلات را می دانند و منطق را می پذیرند. مردم غرب کابل هم برای دفاع از جمهوریت و نظام آمادگی دارند و همواره هم دفاع و حمایت کرده اند و هم می توانند در مقابل هر گروه تروریست و مزدور بیگانه مقاومت کنند و از خود دفاع نمایند و امنیت منطقه خود را تأمین کنند.
او همچنان درباره روند آشتی ملی نوشته است، که امروز با کمال تأسف و برخلاف انتظار، صلح تبدیل به سرابی شده که همه تشنه لبان دنبال آن می گردند و در مقابل دشمنان این سرزمین، به تضرع و التماس می پردازند و به همه توصیه می کنند که چیزی نگویید که مغایر صلح باشد، اما دشمن جری تر و جسورتر از پیش، به کشتار همیشگی خود ادامه می دهد و برای این که آسان تر به اهداف شوم خود برسد، افراد ملکی و گروه های خاص قومی و مذهبی و علمای دین را مورد حمله قرار می دهد و امروز وظیفه همه ما است که فریب ترفندها و جنگ های روانی دشمن را نخوریم و از جمهوریت و نظام سیاسی و منافع ملی و دستاوردهای 20 ساله خود با قوت و شجاعت دفاع کنیم و در عین حال وظیفه اساسی و بنیادی حکومت است که با تمام توان از جان و مال و زندگی مردم دفاع کند.
یادآوری می کنیم، که در روزهای پسین چندین موتر مسافربری هدف انفجارهای گروه های تروریستی قرار گرفته است، که بیش از 60 نفر زخمی و جان باخته اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала