سازمان ملل: طالبان مخالف تامین صلح و ثبات در افغانستان هستند

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
کارشناسان سازمان ملل گزارش می دهند که طالبان احتمالاً در حال آماده سازی برای افزایش تعداد عملیات نظامی خود در افغانستان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل با ارائه گزارشی مربوط به اوضاع افغانستان اعلام نمودند که جنگجویان   طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه ) اقدامات خشونت را در افغانستان نه تنها کاهش نخواهند داد، بلکه این گروه حملات شان به سطح جدیدی خواهند رساند.

کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل نمتحد دراین گزارش گفته اند برخی رهبران گروه طالبان علاقه ای به تامین صلح و ثبات در افغانستان ندارند.

در این سند آمده است: "سخنان طالبان و گزارش های مربوط به آموزش فعال جنگجویان این گروه برای عملیات های بهاری (صرف نظر از اینکه این حملات اعلام شود یا خیر) نشان می دهد که این گروه احتمالاً عملیات نظامی را در سال 2021 افزایش خواهد داد.

 طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
سراج: طالبان پس از توافق با آمریکا حملات شان را افزایش دادند

بربنیاد این گزارش طالبان مسوول قتل های هدفمند اخیر در افغانستان بوده و وضعیت امنیتی این کشور قابل نگرانی است.

در این گزارش همچنان از روابط نزدیک طالبان با القاعده در افغانستان و تبدیل شدن این دو گروه به تهدید بزرگ و جدی برای امریکا اشاره شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نوشته است که طالبان تلاش می کنند 50 تا 70 در صد خاک افغانستان را در کنترول خود بیاورند.

براساس این گزارش رهبران ارشد شبکه ی القاعده در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان زندگی می کنند و در هماهنگی تنگاتنگ با طالبان حملات شان را در افغانستان سازماندهی و اجرا می کنند.

سازمان ملل دریافته است که درحال حاضر 8 تا 10 هزار جنگجوی مختلف خارجی با حمایت طالبان در افغانستان می جنگند.

این درحالی است که ارتباط القاعده با طالبان همه روزه با کشته شدن جنگجویان این شبکه در کنار طالبان در میدان های جنگ ثابت می شود؛ اما طالبان همواره از داشتن ارتباط با گروه های تروریستی خارجی انکار کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала