گفتگوهای وزرای خارجهٔ افغانستان و ترکمنستان روی هشت پروژهٔ بزرگ در هرات

© Photo / Twitter account of Mohammed Haneef Atmarگفتگوهای وزرای خارجهٔ افغانستان و ترکمنستان روی هشت پروژهٔ بزرگ در هرات
گفتگوهای وزرای خارجهٔ افغانستان و ترکمنستان روی هشت پروژهٔ بزرگ در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان می گوید که دو طرف روی هشت پروژهٔ بزرگ و مهم به شمول پروژه‌های انتقال گاز (تاپی)، انتقال برق (تاپ)، خط آهن، صادرات سنگ مرمر، تجارت و ترانزیت، همکاریهای فرهنگی، روابط دوجانبه، روند صلح و مبارزه با‌کرونا گفتگو نموده، به توافقاتی دست خواهند یافت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که محمد حنیف اتمر و رشید میردوف وزرای امور خارجۀ افغانستان و ترکمنستان در نشست هرات، روی روابط نیک تاریخی، فرهنگی میان دو ملت صحبت نموده و بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اتصال منطقه‌یی بحث کردند.

این خبرنامه افزود که وزیر خارجه افغانستان از حمایت ترکمنستان از روند صلح افغانستان، از اعلام آمادگی عشق‌آباد برای میزبانی گفتگوهای صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، ابراز امتنان نموده است.

آقای اتمر گفت که در نشست هرات، دو طرف روی هشت پروژهٔ بزرگ و مهم به شمول پروژه‌های انتقال گاز (تاپی)، انتقال برق (تاپ)، خط آهن، صادرات سنگ مرمر، تجارت و ترانزیت، همکاریهای فرهنگی، روابط دوجانبه، روند صلح و مبارزه با‌کرونا گفتگو نموده، به توافقاتی دست خواهند یافت.

در ادامه این خبرنامه آمده است که وزیر خارجهٔ ترکمنستان ابراز امیدواری کرد که نشست امروز و نتایج حاصله از آن بتواند در جهت تأمین صلح و ثبات در افغانستان و گسترش روابط میان افغانستان و ترکمنستان موثر واقع گردیده، زمینۀ  همکاری‌های بهتر  اقتصادی، تجارتی، فرهنگی و اتصال منطقه‌یی را میان کشورهای منطقه مهیا سازد.

همچنان دو طرف پیرامون موافقتنامه‌های دوجانبه و اجرایی‌شدن پروژه‌های مشترک زیربنایی انکشافی و اقتصادی، اتصال منطقه‌یی و گفتگوهای صلح افغانستان و نقش عشق‌آباد در حمایت از این روند و چگونگی همکاری‌ها میان دو کشور پس از پایان حضور نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، صحبت و تبادل نظر کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала