بازداشت دو تن در کابل به اتهام لت‌وکوب داکتران

© AFP 2023 / Manjunath Kiran بازداشت دو تن در کابل به اتهام لت‌وکوب داکتران
  بازداشت دو تن در کابل به اتهام لت‌وکوب داکتران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
پولیس کابل بازداشت دو نفر در پیوند به لت و کوب داکتران در کابل را تأیید نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که پولیس دو نفر را که چند روز قبل داکتران را در یکی از بیمارستان‌های کابل، لت‌وکوب کرده بودند، بازداشت کرده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله نیز با تأیید این خبر  در حساب کاربری توییتر خود نگاشته، به تاریخ 13 جوزا در مربوطات ناحیه ششم در یکی از شفاخانه‌ها هنگامی که یک بیمار مصاب به کرونا فوت شد، داکتران و کارمندان صحی توسط اقارب متوفی لت‌وکوب گردیدند و تجهیزات شفاخانه از بین برده‌شد.

لت و کوب داکتران در شفاخانه محمدعلی جناح در غرب شهر کابل، با واکنش‌های گسترده‌‌یی روبرو شد.

پس از آن محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، به نهادهای مربوطه دستور داد که افرادی که داکتران را لت‌وکوب کرده‌اند باید مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار بگیرند.

حال، فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که عصر روز گذشته (یکشنبه 16 جوزا) دو تن به نام‌های گل محمد و حبیب الله توسط پولیس بازداشت شدند.

فرماندهی پولیس کابل گفته که هشدار‌ داده می‌شود هرکس که در برابر داکتران از تهدید و زور کار‌ گیرد و به سرمایه‌ صحت افغانستان خسارت وارد کند، بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شود.

فرماندهی پولیس کابل گفته که در روزهای دشوار کنار چپن‌سفیدها و داکتران قهرمان باید ایستاد نه اینکه آنان را تحقیر و توهین کرد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور روز به روز در حال افزایش و واقعات جان باختن بیماران نیز به گونه بی‌سابقه افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه روز گذشته اعلام کرد که تنها در 24 ساعت گذشته،‌50 بیمار کرونایی در کشور جان‌های شان را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала