رحمانی: رهانشدن عبدالرووف نُه ساله برای نیروهای امنیتی و کشفی لکه‌ی ننگ است

© https://twitter.comرحمانی: رهانشدن عبدالرووف نُه ساله برای نیروهای امنیتی و کشفی لکه‌ی ننگ است
رحمانی: رهانشدن عبدالرووف نُه ساله برای نیروهای امنیتی و کشفی لکه‌ی ننگ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که رهانشدن عبدالرووف نُه ساله از چنگ آدم‌ربایان که حدود هفت‌ونیم ماه پیش در ولایت بلخ ربوده شده، «لکه‌ی ننگ» و «شرم» بر جبین نیروهای امنیتی و کشفی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، آقای رحمانی این موضوع را در نشست امروز دوشنبه (7 جون)، این مجلس مطرح کرد. او به کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان وظیفه داد تا در هماهنگی با نهادهای امنیتی و کشفی برای رهایی این کودک کار کند.

ویدیوی تازه از شکنجه کودک بلخی؛ عبدالروف به پدر: اگر کارم ندارین، بگو مرا بکشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
ویدیوی تازه از شکنجه کودک بلخی؛ عبدالروف به پدر: اگر کارم ندارین، بگو مرا بکشند

عبدالرووف حدود هفت‌ونیم ماه پیش در ناحیه‌ی چهارم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ توسط افراد مسلح که گفته شده لباس نظامی به تن داشتند، از مسیر مکتب ربوده شد. خانواده‌ی او قبلا گفته بود که آدم‌ربایان در بدل رهایی عبدالرووف، از آنان مبلغ نزدیک به دو میلیون دالر درخواست کرده‌اند.

حدود سه ماه پس از اختطاف این کودک، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در تاریخ 27 جدی سال گذشته به مقام‌های امنیتی بلخ هشدار داد درصورتی که عبدالرووف را آزاد نکنند، تمامی آنان را از وظایف‌شان برکنار می‌کند.

به‌دنبال آن، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور در تاریخ 2 حوت سال گذشته در یک نشست خبری گفت که 29 عملیات نیروهای امنیتی برای رهایی عبدالرووف از چنگ آدم‌ربایان در ولایت بلخ بی‌نتیجه بوده است.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی تا آن هنگام همچنین برای رهایی او، 26  مکان را بازرسی و تلاشی کرده‌اند.

دستگیری 55 تن در پیوند به ربوده شدن عبدالروف  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
دستگیری 55 تن در پیوند به ربوده شدن عبدالروف 

آقای سراج در آن زمان اختطاف عبدالرووف را «مغلق» و «پیچیده» خوانده و تأکید کرده بود که نهادهای امنیتی از تمامی امکانات خود برای رهایی او تاکنون استفاده کرده‌اند.

همچنین ریاست عمومی امنیت ملی در تاریخ 29 حوت سال گذشته اعلام کرد که گروه داعش در ربودن این کودک دست دارد. در خبرنامه‌ای که در آن زمان از سوی این نهاد به نشر رسید، آمده است که ۵۵ عضو داعش در اربتطا به این قضیه بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته بود که گروه داعش به‌دلیل کاهش منابع درآمد اقتصادی به ربودن غیرنظامیان، کارمندان دولتی، تجاران و سرمایه‌داران دست می‌زند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала