جنرال آمریکایی: روند خروج به نرمی ادامه دارد؛ نیمی از نظامیان افغانستان را ترک کرده‌اند

© AP Photo / Alex BrandonГенерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне
Генерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که تقریبا نیمی از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «میلیتاری تایمز»، جنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که تقریباً نیمی از روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان تکمیل شده و این روند به نرمی جریان دارد.

وی افزود که تا مهلت تعیین شده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یعنی 11 سپتامبر همه نیروها خارج خواهند شد.

Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
پنتاگون: برای ایجاد یک پایگاه به دنبال توافق با همسایگان افغانستان هستیم

مکنزی اظهارداشت که آمریکا سفارتش در کابل را حفظ خواهد کرد و به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد که آمریکا «با دوستان خود در منطقه» برای ایجاد و حفظ توانایی «آنسوی افق» در حال کار است تا در پایگاه‌هایی واقع در منطقه و خارج از افغانستان برای انجام عملیات ضدترویستی علیه القاعده و داعش آماده باشد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده در ادامه اذعان کرد که اگر دولت آینده افغانستان بخواهد آمریکایی‌ها این کشور را ترک کنند، واشنگتن سفارتش را در کابل می‌بندد.

جنرال مک‌کنزی گفته است: ما اینجا نخواهیم بود، مگر این که می‌دانید، از ما دعوت شود در این جا باشیم. وی افزوده است: ما قصد داریم در افغانستان سفارت داشته باشیم. این امر به دعوت دولت افغانستان مربوط است. اولین و مهم‌ترین مسئولیت آن‌ها حفاظت از آن سفارت است. گرچه ما همیشه اقدامات لازم را برای محافظت از دیپلمات‌های خود در هر سفارت و در هر جای دنیا انجام خواهیم داد.

آمریکا  بعد از 20 سال به حضور نظامی خود در افغانستان پایان می‌دهد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرده که تمام نظامیان زن و مرد باقی‌مانده در افغانستان تا 11 سپتامبر این کشور را ترک خواهند کرد. بریتانیا هم در اقدامی مشابه، 750 نیروی نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала