دومین روز تظاهرات در بدخشان؛ رئیس‌جمهور غنی هیات بررسی کننده توظیف کرد

© Photo / J Aدومین روز تظاهرات در بدخشان؛ رئیس‌جمهور غنی هیات بررسی کننده توظیف کرد
دومین روز تظاهرات در بدخشان؛ رئیس‌جمهور غنی هیات بررسی کننده توظیف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری با نشری اعلامیه‌ای می‌گوید که رئیس‌جمهور غنی برای بررسی به خشونت کشانیده‌شدن تظاهرات باشنده‌گان بدخشان یک هیأت گماشته است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام ارگ، براساس حکمی که از سوی محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در این مورد صادر شده است، هیئت مذکور تحت ریاست عبدالودود ثابت مشاور ریاست جمهوری به ترکیب نمایندگان با صلاحیت ادارۀ ارگان های محلی، دفتر شورای امنیت ملی، احمد ضیا یفتلی نمایندۀ بدخشان در ولسی جرگه، دگرجنرال صبغت الله سایق عضو کمیسیون موظف امنیت سرحدی، نمایندۀ با صلاحیت وزارت امور داخله و نمایندۀ با صلاحیت ریاست عمومی امنیت ملی توظیف گردیده اند.

معترضان در بدخشان؛ والی را برکنار و مجازت کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
معترضان در بدخشان؛ والی را برکنار و مجازت کنید

به گفته ارگ، هیئت موظف است تا مشکل به وجود آمده و چالش های مردم را مورد بررسی عمیق قرار داده و یافته ها و راه حل ها خویش را هرچه عاجل از طریق دفتر شورای امنیت ملی ارائه نماید.

شماری از باشنده‌گان شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، روز سه‌شنبه (18 جوزا)، در اعتراض به نبود آب آشامیدنی، برق و ناامنی در این شهر، دست به راهپیمایی زدند که به خشونت کشیده شد. 

بر اساس گزارش نهادهای صحی در بدخشان در پی تیراندازی نیروهای امنیتی و نگهبانان مقام ولایت بالای معترضان چهار نفر کشته شده و بیش از پنجاه تن دیگری زخمی شده‌اند. مسوولان صحی در بدخشان وضعیت ده تن از زخمیان این رویداد را وخیم توصیف می‌کنند.

معترضان روز چهارشنبه نیز با حمل جنازه‌های کشته‌گان به تظاهرات ادامه دادند و خواهان برکناری والی بدخشان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала