برقراری نخستین ارتباط مقامات هندی با طالبان

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaهند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده
هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
رسانه های هندی گزارش دادند که این کشور، برای نخستین بار با رهبران طالبان به شمول ملا برادر معاون این گروه، ارتباط برقرار کرده است.ش

به گزارش اسپوتنیک، روزنامۀ هندوستان تایمز روز گذشته (سه شنبه، 18 جوزا) گزارش داد که نمایندگان گروه طالبان برای نخستین با با مقام های هند ارتباط برقرار نمودند.

به گزارش این روزنامه، این ارتباطات بیشتر از سوی مقام‌های امنیتی هند، پیش برده می‌شود.

ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

دهلی جدید در گذشته از هر گونه تعامل مستقیم با طالبان خودداری می‌کرد و برقراری این تماس‌ها چرخش بزرگ موقف دهلی جدید را در قبال طالبان نشان می‌دهد.

در گزارش هندوستان تایمز آمده است که تماس مقام‌های امنیتی هند با طالبان از چند ماه پیش آغاز شده و هنوز در مرحله اکتشافی قرار دارد.

یک منبع دیگر به این روزنامۀ هندی گفته است که تا کنون چندین پیام بین ملا برادر و مقام‌های هندی تبادله شده اما هنوز دو طرف در مورد ملاقات با یکدیگر تصمیم نگرفته اند.

به گزارش صدای امریکا؛ این منابع همچنین تصریح کردند که هند با اعضای شبکۀ حقانی و شورای کویته تماس برقرار نکرده است چون به گفتۀ آنان شبکه حقانی و شورای کویته گروه‌های نیابتی ارتش پاکستان می‌باشند.

وزارت خارجۀ هند تا اکنون در مورد تماس‌های این کشور با طالبان ابراز نظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала