جان باختن 16 تن در حملۀ طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ

© Photo / N Fجان باختن 16 تن در حملۀ طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ
جان باختن 16 تن در حملۀ طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
ولسوال بلخ ولايت بلخ مي‌گويد كه در حملۀ سه‌‎روز پیش طالبان بر فرماندهي پوليس اين ولسوالی 16 تن از جمله 2 غیر نظامی جان باختند و 117 تن ديگر از جمله 68 غیرنظامی زخم برداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمدیونس ستانکزی، ولسوال بلخ می‌افزايد كه در اين رويداد 10 خانه مسكونی و 80 دكان نیز آسيب ديده‌اند: «متأسفانه که تعمیر ولسوالی هم صد درصد تخریب شده و تعمیر قوماندانی هم هشتاد درصد تخریب شده‌است».

چاشت روز یک‌شنبه (16 جوزا) طالبان با کارگیری از یک تانک پر از مواد انفجاری بر ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ حمله کردند.

باشنده‌گان ولسوالی بلخ می‌گویند که در حملۀ موتر بم‌گذاری‌شده بر ساختمان فرماندهی پولیس این ولسوالی بیشتر غیرنظامیان آسیب دیده‌اند.

برخی از باشنده‌گان اين ولسوالي می‌گويند كه از اين رويداد سخت ترسیده‌اند و در سه روز پسين گشت‌وگذار در مرکز این ولسوالی به‌علت ترس از تکرار رویداد همانند كم‌رنگ شده‌است.

عبدالکریم، باشندۀ بلخ گفت: «در شهر و بازار کسی نمی‌آید. راه بند است. منطقه وحشت‌زده شده‌است».

با این‌همه، تا هنوز چگونگی رسیدن موتر پر از مواد انفجاری در داخل ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ روشن نشده‌است.

ضیاءالحق توفان، فرمانده پولیس ولسوالی بلخ می‌گوید که موتر مهاجمان در نخست ایست بازرسی شناسایی و آماج قرار گرفت: «پرسونل ما در ساحه و منطقه تنظیم شده هیچ نوع نگرانی نکند همه به وظیفه شان باشند، کسب‌وکار خود باشند».

ولسوالی بلخ دربیست وچهار کیلومتری شهر مزارشریف قراردارد و اکنون یکی ازنا امن‌ترین ولسوالی‌های بلخ شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала