امریکا برای مستقر ساختن نیروها و تجهیزات نظامی خود با همسایگان افغانستان در بحث است

© Photo / Public domain/ U.S. Navy/ Shawn Hussongامریکا برای مستقر ساختن نیروها و تجهیزات نظامی خود با همسایگان افغانستان در بحث است
امریکا برای مستقر ساختن نیروها و تجهیزات نظامی خود با همسایگان افغانستان در بحث است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است که امریکا در تلاش است تا بتواند نیروها و تجهیزات نظامی را در نزدیکی‌های افغانستان مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه تائید کرده است که واشنگتن درحال مذاکره برای مستقر ساختن نیروهای شان، به کشورهای همسایه افغانستان است.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
احتمال تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط آمریکایی ها پس از خروج از نیروها

آستین هنگام سخنرانی در کمیته خدمات مسلح سنای امریکا گفت : "آنچه ما برای آن تلاش می کنیم این است که بتوانیم در طولانی مدت با قرار دادن برخی نیروها و تجهیزات نظامی در کشورهای همسایه افغانستان، تأخیر [زمان] انجام عملیات نظامی در منطقه را کاهش دهیم. این کار هنوز ادامه دارد."
وی درمورد اینکه با کدام کشورها برای مستقر ساختن نیروها در بحث هستند، سخن نگفت.
وزیر دفاع امریکا درمورد زمان این مذاکرات نیز چیزی نگفته اما خاطر نشان کرد: "تقسیم اوقات ویا گرافیکی ندارم، من می گویم که ما با هماهنگی تلاش‌ها با وزارت امور خارجه ایالات متحده، در اسرع وقت حرکت خواهیم کرد."
درهمین حال، جک رید رئیس این کمیته اظهار داشته است که امریکا میتواند روند خروج نیروهای خود را از افغانستان ماه جولای به اتمام برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала