سازمان همکاری‌های اسلامی: جنگ افغانستان، مسلمان‌کشی است

© Sputnik / Zuhal Sarhadسازمان همکاری‌های اسلامی: جنگ افغانستان، مسلمان‌کشی است
سازمان همکاری‌های اسلامی: جنگ افغانستان، مسلمان‌کشی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
سازمان همکاری‌های اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش خشونت در افغانستان و گفته است که پس از خروج نیروهای خارجی برای جنگ افغانستان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام‌وطندار وزارت ارشاد حج و اوقاف افغانستان روز پنجشنبه موضع‌گیری جدید سازمان همکاری‌های اسلامی را پشتی‌بانی از «موقف شرعی و معتدل دولت افغانستان در برابر صلح» خوانده اند.

در اعلامیۀ این وزارت به نقل از یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی آمده است: «دولت افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در برابر صلح، به‌‌ویژه تأمین آتش‌بس فوری و تعیین زعیم از طریق تمثیل ارادۀ آزاد مردم اختیار کرده که مورد قبول تمامی کشورهای اسلامی‌ست. یوسف بن احمد العثیمین اطمینان داده است که از این موقف دولت افغانستان پشتی‌بانی می‌کند».

یوسف بن احمد العثیمین ‌نقش علمای دین در راستای مهار جنگ را ارزنده خوانده و گفته است که علما در جوامع اسلامی نه‌‌تنها از نگاه دینی؛ بل‌که از منظر سیاسی نیز از جای‌گاه مهمی برخوردار اند. به گفتۀ او، پس از بیرون‌شدن سربازان خارجی از افغانستان، هیچ بهانه‌یی برای تداوم جنگ از سوی طالبان در این کشور وجود ندارد و ادامۀ جنگ مسلمان‌کشی بیش نخواهد بود.

در همین حال، با سفر وزیر حج و اوقاف به عربستان، نشست آنلاین عالمان دینی افغانستان و پاکستان، با ابتکار عمل از سوی مکه برگزار میشود.

در این نشست اشتراک کنندگان دربارۀ روند صلح افغانستان ابراز نظر کرده و علمای افغانستان خواست شان را در مورد توقف جنگ ارایه می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала