موج سوم کرونا در افغانستان/ تمام مراکز آموزشی خصوصی و دولتی رخصت شدند

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
در حالی که بیماری کرونا روز به روز در حال گسترش است، مسئولان در وزارت صحت عامه اعلام کردند که تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی به شمول کورس های آموزشی از امروز به مدت دو هفته رخصت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه اعلام کرده است که به دلیل گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور، تمام مراکز تعلیمی تحصیلی دولتی و خصوصی شامل مکاتب، انستیتوت ها، دانشگاه ها، کورس ها، مدارس دینی و کودکستان ها، برای مدت دو هفته از تاریخ 22 جوزا 1400 رخصت می باشند.

بحران کرونا؛ ازبکستان یک‌هزار بالون اکسیجن به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
بحران کرونا؛ ازبکستان یک‌هزار بالون اکسیجن به افغانستان کمک کرد

این وزارت افزوده که در این مورد، با وزارت های تحصیلات عالی، وزارت معارف، ادارۀ عالی تعلیمات مسلکی-تخنیکی و دیگر نهادهای مربوطه، هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وزارت صحت در پیام خود گفته که تمام ادارات دولتی و غیردولتی که مراجعین زیادی دارند، به نحو ممکن ازدحام را طوری مدیریت کنند که فاصله بین افراد کمتر از یک و نیم متر نباشد. همچنین تمام تالارها و سالن های عروسی و کنفرانس ها، برای دو هفته اعتبار از تاریخ 22 جوزای سال جاری، مسدود اعلام می گردد.

در بخشی از پیام وزارت صحت، همچنین گفته شده که به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در محیط های  محدود محابس، تا اطلاع ثانی ملاقات با محبوسین معطل ساخته می شود.

در همین حال وزارت تحصیلات عالی نیز در پیامی گفته که به دلیل افزایش ویروس کرونا در موج سوم این بیماری، تمام مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی در سراسر کشور، از امروز (شنبه) به مدت دو هفته رخصت می باشند.

این در حالیست که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا هر روز در حال افزایش است. همچنین مرگ و میر ناشی از این بیماری به بالاترین حد خود از زمان شیوع این بیماری در کشور رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала